Az energiaital-gyárosok lépéskényszerbe kerültek, motorpartnerük, a Honda ugyanis tavaly ősszel bejelentette, 2021 végén kivonulnak a sportból.
Végül az a döntés született, hogy a Red Bull a Honda projektjének felvásárlása után saját Milton Keynes-i központjában gyártja majd az erőforrásokat – ennek azonban elengedhetetlen feltétele volt, hogy a motorfejlesztéseket 2022-től befagyasszák.
Mivel ez megtörtént, a Red Bull el is kezdhette építeni saját motorrészlegét, ahová már számos neves szakembert szerződtetett – jó néhányat a Mercedestől. Az energiaital-gyárosok ugyanis hamarosan már nemcsak építik, hanem tervezik is az erőforrásokat, hiszen 2025-től új motorszabályok lépnek életbe a Forma-1-ben.
Miután a Honda bejelentette, hogy kivonul az F1-ből, a Red Bull természetesen igyekezett minden lehetőséget körbejárni – Christian Horner csapatfőnök pedig elárulta, tárgyaltak a Ferrarival is.
„A legtermészetesebb dolog az volt, hogy egyeztetéseket folytatunk a meglévő gyártókkal. A Mercedesszel egy nagyon rövid egyeztetést folytattunk, és Toto [Wolff] nyilván nem igazán hajlott erre” – mondta Horner az F1 hivatalos, Beyond The Grid című podcastjében.
„Ami a Renault-t, illeti, törekvéseik között nem szerepelt az, hogy egy olyan istállónak szállítsanak motort, mint a Red Bull, és a legnagyobb hajlandóságot talán a Ferrari mutatta. Volt néhány feltáró jellegű egyeztetésünk, de nagyon nehéz lett volna lenyelnünk, hogy ügyfélcsapat legyünk, elfogadva mindenfajta integrációt, különös tekintettel az új szabályokra.”
„Ekkor kezdtük fel feltárni a lehetőséget, hogy mi lenne, ha vállalnánk a kihívást, és tető alá tudnánk-e hozni egy megállapodást a Hondával belátható időn belül?”
„Egy komoly és bátor lépés, hogy a saját kezünkbe vesszük a sorsunkat motorgyártóként, és mindent egy tető alá viszünk Milton Keynes-ben. Mi leszünk az egyetlen olyan csapat a Ferrarin kívül, mely mindent egy létesítményen belül épít.”
Arra a kérdésre, hogy a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz hogyan fogadta az ezzel kapcsolatos terveket, Horner kifejtette: „Azt gondolom, ő maga jutott arra a következtetésre, hogy nem volt más választásunk, és Helmut [Marko] nyilván nagyon támogató volt, és törekedett erre a lépésre. Abszolút ez volt a helyes döntés…”