A Red Bull a Ferrarival is tárgyalt a motorokról - F1VILÁG.HU

A Red Bull a Ferrarival is tárgyalt a motorokról

HIRDETÉS
A Ferrarival folytatott egyeztetéseket a Red Bull Forma-1-es csapata, mielőtt eldöntötte, 2022-től saját magának gyárt motorokat.
NORTHAMPTON, ENGLAND - AUGUST 02: Red Bull Racing Team Principal Christian Horner and Scuderia Ferrari Team Principal Mattia Binotto talk in the Paddock before the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on August 02, 2020 in Northampton, England. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Az energiaital-gyárosok lépéskényszerbe kerültek, motorpartnerük, a Honda ugyanis tavaly ősszel bejelentette, 2021 végén kivonulnak a sportból.

Végül az a döntés született, hogy a Red Bull a Honda projektjének felvásárlása után saját Milton Keynes-i központjában gyártja majd az erőforrásokat – ennek azonban elengedhetetlen feltétele volt, hogy a motorfejlesztéseket 2022-től befagyasszák.

Mivel ez megtörtént, a Red Bull el is kezdhette építeni saját motorrészlegét, ahová már számos neves szakembert szerződtetett – jó néhányat a Mercedestől. Az energiaital-gyárosok ugyanis hamarosan már nemcsak építik, hanem tervezik is az erőforrásokat, hiszen 2025-től új motorszabályok lépnek életbe a Forma-1-ben.

Miután a Honda bejelentette, hogy kivonul az F1-ből, a Red Bull természetesen igyekezett minden lehetőséget körbejárni – Christian Horner csapatfőnök pedig elárulta, tárgyaltak a Ferrarival is.

„A legtermészetesebb dolog az volt, hogy egyeztetéseket folytatunk a meglévő gyártókkal. A Mercedesszel egy nagyon rövid egyeztetést folytattunk, és Toto [Wolff] nyilván nem igazán hajlott erre” – mondta Horner az F1 hivatalos, Beyond The Grid című podcastjében.

„Ami a Renault-t, illeti, törekvéseik között nem szerepelt az, hogy egy olyan istállónak szállítsanak motort, mint a Red Bull, és a legnagyobb hajlandóságot talán a Ferrari mutatta. Volt néhány feltáró jellegű egyeztetésünk, de nagyon nehéz lett volna lenyelnünk, hogy ügyfélcsapat legyünk, elfogadva mindenfajta integrációt, különös tekintettel az új szabályokra.”

„Ekkor kezdtük fel feltárni a lehetőséget, hogy mi lenne, ha vállalnánk a kihívást, és tető alá tudnánk-e hozni egy megállapodást a Hondával belátható időn belül?”

„Egy komoly és bátor lépés, hogy a saját kezünkbe vesszük a sorsunkat motorgyártóként, és mindent egy tető alá viszünk Milton Keynes-ben. Mi leszünk az egyetlen olyan csapat a Ferrarin kívül, mely mindent egy létesítményen belül épít.”

Arra a kérdésre, hogy a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz hogyan fogadta az ezzel kapcsolatos terveket, Horner kifejtette: „Azt gondolom, ő maga jutott arra a következtetésre, hogy nem volt más választásunk, és Helmut [Marko] nyilván nagyon támogató volt, és törekedett erre a lépésre. Abszolút ez volt a helyes döntés…”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Red Bull a Ferrarival is tárgyalt a motorokról
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!