Tsunoda idén debütált a Forma-1-ben, és bár biztatóan kezdett, elkövetett komoly hibákat is. A Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko ezért úgy döntött, Olaszországba költözteti az ifjú versenyzőt, aki így napi szinten tud együtt dolgozni az AlphaTauri csapatával.
Franz Tost, a faenzai istálló főnöke azt mondja, szépen fejlődik Tsunoda, de hosszú út vár még rá.
„Yuki szépen fejlődik, és ez a fejlődési folyamat abszolút jó irányba halad” – mondta a szakember.
„Nem várhatjuk el, hogy egy újonc már rögtön az elejétől fogva mindent tudjon. Ezért mondom én mindig azt, hogy egy fiatal versenyzőnek 3 évre van szüksége ahhoz, hogy megértse ezt a rendkívül bonyolult Forma-1-et. Mert a Forma-1 sokkal komplikáltabbá vált, mint korábban.”
„Nagyon elégedett vagyok. Fantasztikus természetes sebességet mutat, és napról napra, edzésről edzésre fejlődik. Meglehetősen optimista vagyok azt illetően, hogy a szezon második fele nagyon jó alakul majd számára, és Yuki sikeres lesz a jövőben.”
Az AlphaTauri csapatfőnöke részletesen beszélt Tsunoda Franciaországi balesetéről is: a japán pilóta az időmérő első szakaszában törte össze autóját.
„Alulkormányzottsággal küszködött a 3. edzésen, és úgy döntöttünk, hogy több leszorítóerőt kap az első szárnyra, hogy működjön az első tengely. Aztán megérkezett a kanyarhoz, elfordult, az autó pedig egy kicsit jobban reagált, mint várta. Ráment a kerékvetőre, közben változott a szélirány is, és összetörte az autót.”
„Ezt nem lehet megtanítani egy fiatal versenyzőnek, minden edzésen neki kell megtanulnia, hogy mit csináljon a pályán, ezért a tapasztalat rendkívül fontos.”
„A mai fiataloknak nagyon nehéz megérkezni a Forma-1-ben, mert minden hétvégén első időmérőjüket futják ott. Persze mondhatjuk, hogy ott van nekik az első három szabadedzés, és tudniuk kell, mit csinálnak. De ha például feltámad a szél, vagy más irányból fúj, esetleg forróbb, vagy hűvösebb lesz a pálya, az megnehezíti a helyzetüket.”
„Az erőforrás nemcsak motorerőt ad, de segíti a féktávokat is az MGU-K-val, és így tovább. Egy fiatal pilótának ezeket meg kell tanulnia. És nemcsak egy pályára. Minden pályán máshogy kell használni az erőforrást, és vannak különbségek a kanyarokban is… Szóval sok minden változik.”