Verstappen: Határeset volt a késői féktáv a rajt után - F1VILÁG.HU

Verstappen: Határeset volt a késői féktáv a rajt után

HIRDETÉS
A parádés rajt volt Max Verstappen mexikói sikerének kulcsa, a holland pilóta azonban elismerte, nagyon határeset volt az a késői féktáv, mellyel meg tudta előzni a Mercedeseket az 1-es kanyarban.
MEXICO CITY, MEXICO - NOVEMBER 07: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda during the F1 Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on November 07, 2021 in Mexico City, Mexico. (Photo by Lars Baron/Getty Images)

A Red Bull világbajnoki éllovasa a 3. helyről vágott neki a futamnak, az első sorból ugyanis Valtteri Bottas és Lewis Hamilton startolhatott.

Hármójuk elrugaszkodása viszonylag egyszerre történt, Verstappen viszont szélárnyékot tudott fogni, és balra húzódott, az 1-es kanyarban pedig mély féktávot tudott venni, és kívülről el tudott menni a Mercedesek mellett. Verstappen ezt követően folyamatosan növelni tudta előnyét, és végül simán nyert.

„Azt nem igazán lehet gyakorolni, hogyan fog alakulni egy rajt, mert vagy balra, vagy középre, vagy jobbra kerülsz, függően attól, mi történik” – mondta a holland.

„De amint kívül voltam, gyakorlatilag az ideális íven, már pontosan tudtam, hol fogok fékezni. Mindig nehéz dolog ez. A belül lévő autó teljesen a poros íven van, mert senki sem vezet ott, szóval nem tud olyan későn fékezni, mint a kívül lévő autó – már csak a kanyar szöge miatt sem.”

„Tudtam, hogy az, ahol fékezni fogok, nagyon a határon lesz, mert látható is, hogy a kijáraton nagyon közel kerültem a fehér vonalhoz. Tudtam, hogy ha valaki később fékez a belső íven, az le fog csúszni a pályáról. Szóval igen, bevállaltam és működött.”

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint Verstappen bátor előzése volt a kulcsa a győzelemnek.

„Talált magának egy kis helyet – meg is lepődtem, hogy hagytak neki területet” – mondta a szakember a Sky Sports F1 televíziónak.

„Azt kell mondjam, Valtteri nagyon fair volt! Azt gondoltam, Max elvéti a féktávot, mert annyira későn lépett a fékre az 1-es kanyarban. De megcsinálta, és onnantól kezdve kontrollálta a versenyt. Elég sima futama volt.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Verstappen: Határeset volt a késői féktáv a rajt után
Leclerc utolsó köre „rémálommal” ért fel, de nem elégszik meg a dobogóval Vegasban
Ezzel magyarázza Perez idei hatodik Q1-es kiesését
Norris: Már az első hat verseny után elbuktuk a bajnoki címet
Verstappen: Két versenyt eldobtunk a rossz hátsó szárny miatt

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!