A Red Bull világbajnoki éllovasa a 3. helyről vágott neki a futamnak, az első sorból ugyanis Valtteri Bottas és Lewis Hamilton startolhatott.
Hármójuk elrugaszkodása viszonylag egyszerre történt, Verstappen viszont szélárnyékot tudott fogni, és balra húzódott, az 1-es kanyarban pedig mély féktávot tudott venni, és kívülről el tudott menni a Mercedesek mellett. Verstappen ezt követően folyamatosan növelni tudta előnyét, és végül simán nyert.
„Azt nem igazán lehet gyakorolni, hogyan fog alakulni egy rajt, mert vagy balra, vagy középre, vagy jobbra kerülsz, függően attól, mi történik” – mondta a holland.
„De amint kívül voltam, gyakorlatilag az ideális íven, már pontosan tudtam, hol fogok fékezni. Mindig nehéz dolog ez. A belül lévő autó teljesen a poros íven van, mert senki sem vezet ott, szóval nem tud olyan későn fékezni, mint a kívül lévő autó – már csak a kanyar szöge miatt sem.”
„Tudtam, hogy az, ahol fékezni fogok, nagyon a határon lesz, mert látható is, hogy a kijáraton nagyon közel kerültem a fehér vonalhoz. Tudtam, hogy ha valaki később fékez a belső íven, az le fog csúszni a pályáról. Szóval igen, bevállaltam és működött.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint Verstappen bátor előzése volt a kulcsa a győzelemnek.
„Talált magának egy kis helyet – meg is lepődtem, hogy hagytak neki területet” – mondta a szakember a Sky Sports F1 televíziónak.
„Azt kell mondjam, Valtteri nagyon fair volt! Azt gondoltam, Max elvéti a féktávot, mert annyira későn lépett a fékre az 1-es kanyarban. De megcsinálta, és onnantól kezdve kontrollálta a versenyt. Elég sima futama volt.”