Hamiltont időmérős eredményét azért tették semmissé a versenybírók, mert a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai delegátusa szerint versenyautója szabálytalan volt a kvalifikáció után, a hátsó szárny felső és alsó szárnylapja között ugyanis a DRS nyitott állásában a rés 85 mm-nél nagyobb volt.
Hamilton végül az utolsó helyről az 5. pozícióba küzdötte fel magát a sprintkvalifikáción, Wolff pedig szombaton elárulta, nem érti, az ő ügyüket miért jelentették azonnal a stewardoknak.
„Bizonyos szempontból szomorú, mert vannak procedúrák a Forma-1-ben, bizonyos eljárási mód és protokoll, amit követni kell” – mondta Wolff újságíróknak, köztük az F1Világ.hu munkatársainak szombaton.
„Volt egy autónk, ami nem szegte meg a 85 mm-es résre vonatkozó szabályt. A terheléses teszten egy rendkívül apró mértékben [0,2 mm] elbuktunk, ami azt jelentette, hogy orvosolni tudtuk volna a problémát.”
„Láttuk ezt a Red Bull hátsó szárnya esetében is az elmúlt hétvégén… Számos bargeboard-elemünk volt, amit visszaraktunk, mert az FIA-nál megvannak a terveink. Ott van náluk a szárnyunk, szerettük is volna, ha elviszik, mert 1000 darabra szét tudják vágni. Meg sem nézhettük a szárnyat, pedig az egyszerűen megsérült az időmérő alatt.”
„Egyetlen fenti érvet sem vették figyelembe, és őszintén szólva a versenybírók tették a dolgukat. Elbuktunk egy teszten, az érveiket pedig tiszteletben kell tartanunk. Ezért is döntöttünk úgy, hogy nem fellebbezünk – pusztán filozófiai okokból.”
„Ha a versenybírók így döntenek, le kell nyelnünk.”
Wolff elárulta, azért is álltak el a fellebbezés lehetőségétől, mert azzal a teljes hétvégét veszélybe sodorhatták volna.
„Azzal a teljes hétvégi eredményt kockára tettük volna” – mondta a szakember.
„A múltban láthattuk, hogy a csapatoknak engedélyt adtak az efféle javításokra a sérült szárnyak esetében az időmérőn, ami ugyanúgy a parc ferme hatálya alá esik. Mi úgy hisszük, hogy a szárnyunk a pályán sérült meg, ám inkább jelentették az ügyet a versenybíróknak.”