Sainz az 5. helyről vágott neki a sprintkvalifikációnak, ám rajtja igazán jóra sikeredett, a 4-es kanyar előtt pedig Verstappen mellett is el tudott menni.
A Ferrari versenyzője viszont tudta, nem érdemes csatáznia a hollanddal, így inkább arra fókuszált, hogy életben tartsa lágy abroncsait a versenytáv végéig, és megtartsa a dobogós helyet Sergio Perezzel szemben.
„A rajtom igazán jó volt. Amióta csatlakoztam a Ferrarihoz, ez volt az egyik terület, amiben fejlődnöm kellett” – mondta a spanyol. „Folyamatosan azt éreztem, hogy a rajtjaim nem olyan jók, mint amilyenek a McLarennél és a Renault-nál voltak. Szóval dolgoztam rajtuk – és jó volt látni, hogy ez végre kifizetődött.”
„Számoltam, és felismertem, hogy Max tempója nagyon jó, szóval azt a kört, amelyben Max megelőzött, illetve az utána következőket arra használtam, hogy menedzseljem a gumikat, mivel neccesnek ígérkezett a futam vége a lágy abroncsokkal, és használni akartam még őket a futam későbbi szakaszában.”
„Ha elhasználtam volna őket arra, hogy védekezzek Maxszal szemben, akkor nehezebb lett volna magam mögött tartani Checót. Szóval számolgatnom kellett az autóban.”
Sainz elárulta, tudták, hogy a lágy gumiknak lesznek előnyei és hátrányai is a sprintfutamon, de sikerült jól dolgozniuk ezzel a keverékkel.
„Tudtuk, hogy a lágy gumik jók lesznek az első két-három körben, utána viszont a gumikezelés és a védekezés kritikus lesz. Sikerült jó egyensúlyt találnom, megnyomtam az elejét, és stabil tempót futottam utána. A legkisebb hiba, és a Red Bull könnyedén megelőzhetett volna minket, mivel sokkal jobb volt a tempójuk. Nagyon nehéz volt Checót magam mögött tartani, de örülök, hogy sikerült, hiszen így nyertünk egy extra pontot, és jó lehetőségeink lehetnek vasárnap.”
„Kemény verseny lesz a vasárnapi, de megpróbálom hozni ezt a tempót, és majd meglátjuk, hogy tudunk-e újabb jó eredményt szerezni.”