Hiába sújtották büntetések Interlagosban, Lewis Hamilton a mezőnyön átgázolva magabiztos győzelmet szerzett a bajnokság 19. versenyén, így 14 pontra csökkentette hátrányát Max Verstappennel szemben.
A világbajnokságból még három verseny van hátra, a Red Bullnál pedig érthető módon aggódnak, hiszen Hamiltontól olyan láttak a brazil hétvégén, amit mostanában nem.
„Ha Hamilton a katari, a szaúd-arábiai és az abu dhabi hétvégén is ennyire remekel majd, elfelejthetjük a bajnoki címet” – mondta Helmut Marko az F1-Insider.com című lapnak, majd kifejtette, továbbra is nagyon gyanakvóak a Mercedes V6-os erőforrásával kapcsolatban, habár a motorokon év közben nem lehet fejlesztéseket végrehajtani.
„Soha nem láttam még ilyen rakétamotort a Mercedestől. Képtelenek voltunk tartani az egyenesben Hamiltont, noha olyan hátsó szárnybeállításokkal ment, mint Monacóban. De csak Hamiltonnak volt ilyen sebessége, a többi Mercedes-versenyző miatt nem kell aggódnunk.”
És valóban: Lewis Hamilton a szombati sprintfutamon 340 km/h-s sebességet ért el, miközben Max Verstappen és Sergio Perez végsebessége 321 és 325 km/h volt. Valtteri Bottas eközben mindössze 304 km/h-s végsebességet produkált. A Mercedesnél a szélárnyékkal, a DRS-rendszerrel, és Hamilton új motorjával magyarázta mindezt, amit a brit pilóta az interlagosi hétvégére kapott.
Helmut Marko azt mondja, továbbra is kutatják, hogy mitől táltosodott meg ennyire a Mercedes az elmúlt időszakban. Hetek óta hallani lehet már egy trükkös hátsó felfüggesztésről, Brazíliában pedig rugalmas szárnyakra gyanakodtak az energiaital-gyárosok.
„Főleg két dolog aggaszt bennünket, amelyeket már felhoztunk az FIA-nál tisztázás céljából. De csak akkor fogunk tiltakozni, ha bizonyítékunk lesz arra, hogy Hamilton autójában valami nem felel meg a szabályoknak” – mondta Marko.
Az F1-Insider szerint a Red Bull egyrészt Hamilton motorjával kapcsolatban gyanakvó, másrészt egy olyan trükkös rendszert sejt, melynek köszönhetően az egyenesekben drasztikusan le tudják csökkenteni a versenyautók hátsó hasmagasságát, ezáltal pedig jelentősen növelni tudják a végsebességet.
Ez utóbbival kapcsolatban egy érdekes teória is napvilágot látott, a Brazil Nagydíj után ugyanis az interneten elkezdett terjedni egy felvétel, melyen az látható, hogy Hamilton az interlagosi pálya első kanyarjában néhány milliméterrel maga felé húzza a kormányt. A Red Bull állítólag azt gyanítja, a Mercedesnél egy ilyen trükkel tudnak állítani menet közben a hasmagasságon.
A Mercedes tavaly egy ilyen megoldást már pályára vitt: akkor az úgynevezett DAS-rendszert legálisan használták a németek, és a kormány előre-hátra mozgatásával az első kerekek dőlésszögén tudtak változtatni. 2021-re azonban ezt a rendszert betiltották a Forma-1-ben.