A Brazil Nagydíjat követően az interneten kezdett el terjedni egy felvétel, melyen az látható, hogy a hétszeres világbajnok az 1-es kanyar féktávján enyhén magához húzza a kormányt.
Természetesen rögtön megindultak a találgatások arra vonatkozóan, hogy a Mercedes esetleg egy újabb trükkös megoldást talált ki, sőt, sajtóhírek szerint már riválisuk, a Red Bull is vizsgálja mindezt.
A Katari Nagydíj csütörtöki médianapján természetesen megkérdezték Hamiltont erről, ő azonban azt mondta, nincs semmilyen trükközés.
„A kormányoszlop… Nem mozog előre vagy hátra” – állítja a brit versenyző.
„Az utolsó… Azt hiszem, szombaton volt némi holtjátéka, kevesebb mint 1 milliméter, de nem tetszett, szóval ki kellett cserélniük a kormányoszlopot, utána pedig már nem is mozgott.”
A Mercedes tavaly egy trükkös megoldást, az úgynevezett DAS-rendszert vetette be az F1-ben, melynek lényege az volt, hogy a versenyzők a kormány előre-hátra mozgatásával állítani tudtak az első kerekek összetartásán. Az idei szezonra viszont ezt a rendszert betiltották.
„Tavaly volt a DAS, idén viszont már nincs” – zárta rövidre Hamilton.
A GP Világa korábbi epizódjában egyébként már megmutattuk, hogyan is működött a Mercedes DAS-rendszere, íme!