Az energiaital-gyárosok jó ideje gyanakodnak már a rivális csapatra, és úgy tűnik, mostanra megfejtették, minek köszönhetően tudnak az ezüstnyilak olyan magas végsebességeket elérni az egyenesekben.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke pénteken arról beszélt, egyáltalán nem kizárt, hogy óvást nyújtanak be a német istálló ellen, amennyiben a Mercedes tovább használja hajlékony szárnyelemeit.
Merthogy a Red Bull szerint a Mercedes flexibilis hátsó szárnyat használ, a csapat pedig állítja, erről súrlódásnyomok árulkodnak, melyek a hátsó szárny véglapjain fedezhetők fel.
„Amikor 27 km/h-s sebességkülönbség mutatkozik, és látni a súrlódási nyomokat a hátsó szárny véglapjain, amik abból fakadnak, hogy a szárny hajlik… Teljesen világos számunkra, hogy mi is történik” – mondta Horner.
Reagált persze a Mercedes is: a csapat mérnökigazgatója, Andrew Shovlin cáfolja, hogy súrlódásnyomok lennének a szárnyukon.
„Nos, megnéztük a dolgot, és nincsenek súrlódási nyomok. Szóval nem igazán vagyunk biztosak abban, hogy miről is van szó” – mondta a szakember a Sky Sports F1 televíziónak.
Az interneten időközben elkezdett terjedni egy fotó (fent), melyen az állítólagos súrlódásnyomokat látni.
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója viszont azt mondja, már az FIA is mozgásba lendült.
„Hamilton motorja egyszerűen egy rakéta, de a hátsó szárny körüli vita még nem ért véget” – mondta a szakember a német Sky Sport F1 televíziónak.
„Először is abban bízunk, hogy az FIA megvizsgálja a hátsó szárnyukat. Úgy tűnik, hogy ez a helyzet. Az óvás a legvégső lehetőség, de biztosan zajlanak az események.”
Arra a kérdésre, hogy a Mercedes változtatott-e valamin azért, mert ők óvással fenyegetőznek, Marko kifejtette: „Nehéz kívülről megmondani, de az adatokból látható. Az biztos, hogy van mozgolódás az ügyben.”