A fiatal versenyző csak a 13. helyről rajtolhatott Dohában, az időmérőn ugyanis kiábrándítóan szerepelt. Szombaton este aztán kiderült, Ferrarijának kasztnija megsérült, amit ki kellett cserélnie a csapatnak.
Leclerc végül felküzdötte magát a pontszerzők közé, és a 8. helyen ért célba.
„Egyfelől semmi örömteli nincs abban, hogy a 8. helyen értünk célba, másfelől viszont, ha részleteiben nézzük a dolgokat, és a tempót vesszük alapul, ami nagyon erős volt, akkor jó ez az eredmény” – mondta a monacói.
„Főleg a második etapban, a kemény keverékkel tűnt nagyon jónak a dolog, szóval meglehetősen elégedett vagyok ezzel a 8. hellyel. Egy nehéz hétvégén sikerült maximalizálnunk a pontok számát.”
A Ferrari versenyzője hozzátette, az időmérő után már sejtette, hogy valami nem stimmel az autóval.
„Furcsa volt az időmérő, mert az egyik erősségem, hogy pontosan tudom, hol veszítek, legyen szó akár egy hibáról, akár az egyensúllyal kapcsolatos problémákról. Tegnap pedig… Oké, az egyensúly talán nem volt az igazi, de az 1-2 tizedet jelent. Amikor pedig hallottam a rádión, hogy 1 másodperccel voltam lassabb… Az eleve furcsa volt.”
„Aztán megtaláltuk a repedést, kicseréltük a kasztnit, és sokkal jobb érzéseim voltak az autóban ma. Ennek pedig örülök. Láttuk a repedést, de azt nem tudtuk, hogy emiatt veszítettünk-e a teljesítményből. És a versenyen már sokkal jobb volt a dolog.”
Leclerc beszélt arról is, a katari verseny fizikailag nagyon megterhelő volt vasárnap.
„Elég nehéz volt. Főleg az ülés miatt voltak fájdalmaim, mivel sok a tempós kanyar, és ha a legapróbb részlet nem stimmel az üléssel, azt meg lehet érezni. Szóval fájtak a lábaim, és meleg is volt.”