Még dolgozik a szárnyproblémákon a Red Bull - F1VILÁG.HU

Még dolgozik a szárnyproblémákon a Red Bull

HIRDETÉS
Továbbra is dolgozik az elmúlt időszakban felmerült szárnyproblémák megoldásán a Red Bull Forma-1-es csapata – árulta el az istállót irányító Christian Horner.
DOHA, QATAR - NOVEMBER 19: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda during practice ahead of the F1 Grand Prix of Qatar at Losail International Circuit on November 19, 2021 in Doha, Qatar. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

A Milton Keynes-i alakulat a legutóbbi versenyhétvégéken többször is szembesült közepes leszorítóerejű hátsó szárnyainak problémájával, a televíziós közvetítések során több alkalommal is láthattuk, hogy a szárny felső eleme nyitott DRS-állásnál elképesztő módon elkezdett rezonálni.

A probléma a legutóbbi, katari hétvégén is felütötte a fejét, a Red Bull pedig az időmérőtől kezdve már egy másféle, nagyobb leszorítóerőt biztosító szárnykonfigurációt használt.

Megoldás viszont továbbra sincs, a szezon hátralévő két versenyhétvégéjén pedig szükség lehet ezekre a szárnyakra, így a Red Bullnál tudják, megoldást kell találniuk.

Christian Horner csapatfőnök elárulta, Katarban azért nem okozott problémát a dolog, mert eleve a nagyobb leszorítóerőt biztosító szárnyat akarták használni, Szaúd-Arábiában és Abu Dhabiban azonban más lehet a helyzet.

„Ez volt a preferált szárnyunk, és ebbe az irányba akartunk elmenni a beállításokkal” – mondta a szakember. „De ha arra a másik szárnyra szükségünk lesz Dzsiddában vagy Abu Dhabiban, akkor nyilván megoldást kell találnunk rájuk, illetve a DRS-mechanizmusra.”

A Red Bull dolgát nehezíti, hogy a DRS aktuátora homologizált komponensnek számít 2021-ben, szóval nem lehet megváltoztatni a tervezést, még ha a megoldás elméletileg egyszerű is volna. Horner viszont reméli, boldogulnak majd mindezzel.

„Azt gondolom, megbízhatósági szempontból meglehetősen egyszerű lenne rendbe tenni ezeket az aktuátorokat. Évek óta használjuk már, szóval nem egy új technológiáról beszélünk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Még dolgozik a szárnyproblémákon a Red Bull
Leclerc utolsó köre „rémálommal” ért fel, de nem elégszik meg a dobogóval Vegasban
Ezzel magyarázza Perez idei hatodik Q1-es kiesését
Norris: Már az első hat verseny után elbuktuk a bajnoki címet
Verstappen: Két versenyt eldobtunk a rossz hátsó szárny miatt

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!