Masi azért kezdett el egyeztetni a Red Bull sportigazgatójával, Jonathan Wheatley-vel, mert Max Verstappen az első újraindításnál úgy előzte vissza Lewis Hamiltont, hogy közben elhagyta a versenypályát, a címvédő mellett ráadásul Esteban Ocon is el tudott menni.
A versenyigazgató és a sportigazgató diskurzusát a televíziós közvetítésbe is bejátszották, így világszerte milliók hallhatták, ahogy Michael Masi felajánlotta a Red Bullnak, ha Verstappen a 3. helyről folytatja majd a futamot, elkerülheti a büntetést.
Michael Masi versenyigazgató a futam után adott magyarázatot a történtekre, Christian Horner pedig a versenyt követően azt mondta, kicsit olyan volt, mintha egy piacon lettek volna.
„Egy kicsit olyan volt, mintha a piacon lennénk, ami szokatlan volt. Korábban nem volt részem ilyenben” – mondta a szakember.
Az ügyben megkérdezték az Alpine ügyvezetőjét, Marcin Budkowskit is, kinek versenyzője, Esteban Ocon profitált a döntésből, hiszen a pole-ból folytathatta a versenyt. A szakember szerint nem szokatlan, hogy verseny közben felajánlják egy adott helyzetben a pozíciócserét, a versenymegszakítás közben azonban kicsit furcsa volt ezt hallani.
„Volt ez a teljesen szürreális beszélgetés Michael és Jonathan között, olyan volt, mintha lent lennénk a piacon, miközben a pozícióval és a büntetéssel kereskedtek. A pole-ban találtuk magunkat, de elég szokatlan volt, és egyeztettünk is róla a versenyen. Az ilyen megesik egy futam közben – nem feltétlenül barterezésről van szó, de egy verseny során van diskurzus, amikor azt javasolják, hogy adj vissza egy pozíciót” – mondta Budkowski.
„Ha nem teszed meg, akkor a versenybírók elé kerülhet az ügy, és büntetést kaphatsz. Nincs olyan nagy különbség, de elég izgalmas volt ez a piros zászlós megszakítás alatt – és kicsit szürreális.”
A Mercedest irányító Toto Wolff ugyancsak arról beszélt, ők sem találkoztak még ilyen helyzettel korábban.
„Ez számunkra is egy új helyzet volt” – magyarázta Wolff. „Az első kanyarkombinációban elveszítettük a vezetést ezzel a nagyon kemény manőverrel. Aztán azt mondták, vissza kell cserélnünk a pozíciókat, szóval a miénk lesz a pozíció a pályán.”
„És aztán jön az újraindítás, de persze nem sokat segít, ha rögtön ismét elveszíted a pozíciót. Azt gondolom, Michael Masinak bőven volt dolga a versenyen a törmelékekkel és a balesetekkel. De kívülről nézve kétségkívül olyasvalami volt ez, amiből tanulhatunk.”