A holland pilóta a futam 37. körében került nyomás alá Lewis Hamilton által, az 1-es kanyarban azonban mélyebbet fékezett, és bár bevenni nem tudta a kanyart, a bukótérbe menekülve megőrizte a vezetést.
Bár Verstappen a verseny után azzal érvelt, hogy Hamilton sem tudta bevenni a kanyart, a Mercedes szerint egyértelmű, hogy a holland kényszerítette ki a címvédőt a pályáról. Ezen manővert követte egyébként a futam legbizarrabb incidense, a Red Bullt ugyanis utasították arra, hogy Verstappen adja vissza a pozíciót Hamiltonnak, eközben azonban a két bajnokesélyes összeütközött. A Red Bull pilótája később 5 másodperces időbüntetést kapott, majd a leintés után újabb 10 másodpercet a baleset okozásáért.
„Úgy gondoltuk, hogy nagyon hasonló volt a brazíliai esethez. Ha belül védekezel, és nem tudod bevenni a kanyart, és egy másik autót kikényszerítesz a pályáról, az nem fair védekezés” – mondta Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója.
„Amikor elolvastuk a szabályt, hogy nem hagyhatod el a pályát megalapozott indok nélkül, tartós előnyre szert téve, azt gondoltuk, teljesen világos a dolog. Ezen a ponton Michael Masi szólt is a Red Bullnak, hogy vissza kell adniuk a pozíciót, szóval úgy tűnt, nem voltunk egyedül a véleményünkkel.”
„De a büntetés maga azért volt, mert nem adták vissza a pozíciót, nem pedig azért, mert elhagyták a pályát.”