Verstappen is a közepes keverékű gumikkal szeretett volna rajtolni, ám az időmérő második szakaszában elfékezte azokat, így végül a lágy abroncsokkal jutott be az utolsó szakaszba – ezekkel a gumikkal kell tehát megkezdenie majd a versenyt.
Ez stratégiai hátrányt jelenthet majd a Red Bull számára, hiszen a Mercedes jó eséllyel hosszabb első etapot tud majd teljesíteni a tartósabb gumikkal. Verstappen viszont azt mondja, nem igazán aggódik, mert a pénteki szabadedzéseken jól sikerült a lágy gumis hosszú etap is.
„Nos, természetesen nem ez volt a terv, mert én is a közepes keverékkel akartam rajtolni, de elfékeztem őket. Viszont a hosszú etapokat pénteken jónak éreztem a lágy gumikon is, szóval nem volt nehéz döntés azt mondani, hogy ’oké, koncentráljunk a lágyakra’.”
„Futottam egy jó hosszú etapot a lágyakkal pénteken, szóval nem hiszem, hogy olyan sok mindenen változtat a verseny tekintetében, de sok múlik azon, hogy egy vagy két kiállás lesz-e. Ez fogja meghatározni, hogy mit csinálunk az első etap után” – mondta a holland pilóta.
A Red Bull versenyzője közel 4 tizedes előnnyel szerezte meg a pole-t szombaton, a Q3-ban pedig segítségére volt csapattársa, Sergio Perez is, aki szélárnyékot adott neki. Verstappen viszont azt mondja, nem feltétlenül ezen múlt a mai elsőség.
„Megvitattuk ezt az időmérő előtt, szóval igen, szép volt, jól kivitelezett dolog volt, de nem emiatt kerültem ekkora előnybe. A 9-es kanyar előtt talán 1 tizedet hozott, nem olyan hosszú az az egyenes” – mondta a holland. „De Checo persze nagyszerű csapattárs, öröm együtt dolgozni vele. Szóval nagy „köszönöm” neki is.”
„Az első gyorskör remekül sikerült, a másodikban pedig nagyon jól gyorsítottam ki a 7-es kanyarból, szóval nem is veszítettem időt az egyenesben azzal, hogy követtem az előttem lévő autókat, de persze remek volt az a szélárnyék első nekifutásra.”
Verstappen azt mondja, bár a szabadedzéseken küszködtek egy kicsit az egyensúllyal, az időmérőre összeállt a Red Bull autója.
„Jó kört raktam össze. A hétvége során küszködtünk egy kicsit az egyensúllyal, szóval nem igazán sikerült minden kanyart jól összerakni. De az időmérőn, főleg a Q3-ban ez sikerült. Ezen a pályán egymásra épülnek a kanyarok, és ha az autó egyben van, sok időt lehet nyerni.”
„Természetesen a pole volt a cél, de soha nem könnyű, főleg, ha a Mercedes legutóbbi versenyeken mutatott formáját nézzünk. Most várom már a holnapot, hiszen természetesen az a legfontosabb.”