A száguldó cirkuszban jövőre új éra veszi kezdetét, hiszen jelentősen megváltoznak a sportág technikai szabályai, a motorokra vonatkozó regulák azonban nem változnak, hiszen a jelenlegi erőforrások fejlesztését az új motorformula 2026-os érkezéséig befagyasztották.
Négy szezon múlva azonban az erőforrások tekintetében is jelentősebb változásokra lehet számítani, az új motoroknak pedig „erőteljes környezetvédelmi üzenetük” lesz: 100 százalékban fenntartható üzemanyaggal működnek majd, és komoly hangsúlyt fektetnek majd az elektromos energiára.
Ezzel együtt jelentősen csökkennek majd a fejlesztési költségek, melyek nagyban hozzájárulhatnak majd ahhoz, hogy új motorgyártók is csatlakozzanak a Forma-1-hez. Úgy hírlik, a Volkswagen Csoport valamelyik brandje – az Audi vagy a Porsche – 2026-ban meg is érkezik majd a Forma-1-be.
Az új motorszabályok megalkotásakor nagy hangsúlyt fektetnek majd az erőre, a magas fordulatszámra, a teljesítményre, a hanghatásokra és persze a vezethetőségre is.
NÉGY ALAPPILLÉR
A 2026-os motorszabályok éppen ezért négy pillérre épülnek majd: a tervek szerint megtartják a jelenlegi 1,6 literes V6-os formátumot, 350 kW-ra növelik az elektromos teljesítményt, megszabadulnak a hőenergia-visszanyerő rendszertől [MGU-H], és költségplafont vezetnek be az erőforrásokra vonatkozóan is.
A következő hónapokban részletesen kidolgozzák majd a regulákat, és azokat még 2022 elején továbbítják is jóváhagyásra a Motorsport Világtanácsnak (WMSC).