A francia gyártó a becslések szerint tavaly mintegy 35 lóerős hátrányban volt a Mercedes aggregátjával szemben, az idei évre pedig komoly feladat elé állították a mérnököket, hiszen 2022-ben már olyan üzemanyagot kell használniuk a gyártóknak, mely 10 százalékban etanolt tartalmaz.
A német Auto Motor und Sport című szaklap értesülései szerint a Renault új erőforrása a tavalyinál erősebb lesz majd 2022-ben, ám vannak megbízhatósági aggályok.
„Ha sikerül stabillá tennünk a motort, nagyot lépünk előre” – mondta a lapnak a francia gyártó egy magát megnevezni nem kívánó szakembere.
Az Alpine tavaly az 5. helyen zárta a konstruktőri bajnokságot, a 2022-es szabályváltozásoktól természetesen sokat vár a csapat. Marcin Budkowski vezérigazgató szerint különösen biztató az, hogy sikerült előrelépniük az elmúlt években annak ellenére, hogy nem változtattak sokat az autójukon.
„Ez azt jelenti, hogy minden egyéb területen fejlődtünk. És ez segíthet bennünket a következő szezonban” – fogalmazott a szakember.
A francia istálló tavaly viszonylag hamar felhagyott a 2021-es autó fejlesztésével, az utolsó fejlesztési csomag Bakuban mutatkozott be. A szezon közben viszont sikerült egyre jobban kiismerni az autót, így a Magyar Nagydíjon Esteban Ocon győzni tudott, Fernando Alonso pedig dobogóra állt Katarban.
„Mindig erősek voltunk az olyan pályákon, melyeken az első abroncs korlátozó tényezőt jelent” – mondta az Alpine egyik mérnöke az AMuS kérdésére. „A kigyorsítások jelentették a gyengeségünket. És az autónk nem szerette a hepehupákat.”
Hiába tanultak viszont sokat 2021-ben, a csapat tanácsadója, Alain Prost azt mondja, az új szabályok miatt tiszta lappal kell kezdeniük.
„Sajnos 2022-re nem sokat tudunk átmenteni a szerzett ismeretekből. Az új autók aerodinamikája túlságosan eltérő ehhez.”