Schumacher szorgalmasan jegyzetelt, és próbált minden helyzetből tanulni első F1-es idényében - F1VILÁG.HU

Schumacher szorgalmasan jegyzetelt, és próbált minden helyzetből tanulni első F1-es idényében

HIRDETÉS
Minden versenyhétvége után jegyzeteket készített, és próbált tanulni minden egyes szituációból a 2021-es Forma-1-es idény során Mick Schumacher. A német versenyző úgy érzi, a körülményekhez képest jó munkát tudott végezni első szezonjában.
CIRCUIT OF THE AMERICAS, UNITED STATES OF AMERICA - OCTOBER 24: Mick Schumacher, Haas F1, on the grid during the United States GP   at Circuit of the Americas on Sunday October 24, 2021 in Austin, United States of America. (Photo by Andy Hone / LAT Images)

Schumacher a Haas csapatával mutatkozhatott be tavaly a Forma-1-ben, idén pedig az amerikai istálló színeiben folytatja majd a versenyzést – emellett pedig a Ferrari tartalékpilótája is lesz bizonyos versenyeken.

A fiatal pilótának nem volt egyszerű dolga 2021-ben, hiszen a Haas lényegében semmit nem fejlesztett versenyautóján – nagyon hamar átállt ugyanis az új szabályok szerint épülő 2022-es modell fejlesztésére.

Schumacher végül nem is szerzett pontot első idényében, mégis azt mondja, úgy érzi, sikerült jó munkát végeznie.

„Úgy gondolom, előkelő helyzetben vagyunk, mert nagyon jól teljesítettünk azzal a csomaggal, ami a rendelkezésünkre állt. És ez motivál bennünket a jövőre nézve” – mondta a német versenyző az Auto Motor und Sport című lapnak adott interjúban.

„Tudtuk, hogy nem lesznek fejlesztéseink az autóhoz. Gyakorlatilag a 2020-as versenyautóval mentünk, amit az új szabályokhoz igazítottunk. Viszont nem harmonizált olyan jól, mint szerettük volna. Viszont voltak pillanatok, amikor nagyon jól mentek a dolgok, például Törökországban. Az volt az érzésünk, hogy ott a legtöbbet hoztuk ki belőle. És talán a többieknek nem sikerültek olyan jól a dolgok a változékony körülmények között.”

Schumacher hozzátette, minél több időt tölt pályán az ember, annál jobban kiismeri a versenyautóját – ezáltal pedig egyre többet és többet tud kihozni belőle.

„Lehet 100 versenyen is vezetni, akkor is előfordulhat, hogy a 101. futamon találsz valamit az autón, amit még jobbá lehetne tenni. Minden pálya, minden edzés más, a feltételek folyamatosan változnak. A szezon végére pedig annyira ki tudtuk ismerni az autót, hogy viszonylag hamar tudtuk, mit kell tennünk, hogy kényelmesen érezzük magunkat benne.”

A fiatal versenyző elárulta, voltak leckék, amiket meg kellett tanulnia első F1-es szezonjában, így mindenképpen felkészültebben várhatja majd az új idényt.

„Az autó nagyon érzékeny. Mezőnyben autózva például Monte-Carlóban majdnem 100 százalékig elveszíted a leszorítóerőt. Újoncként ezt el sem tudod képzelni. Azt, hogy edzés közben teljes gázzal veszel egy kanyart, majd a rajt közbeni kavarodásban hirtelen elmegy egyenesen az autó. Ezt meg kell tapasztalni, tanulni kell ezekből a helyzetekből. Például azért, hogy az ember hogyan is álljon hozzá egy párharchoz a következő alkalommal.”

Hirdetés

Schumacher elárulta, nagyon pragmatikusan áll hozzá a munkához – minden hétvége után jegyzetet készít arról, hogyan is jutott el legjobb autóbeállításokhoz.

„Minden hétvége után jegyzetelek, hogy legyen alapom a jövőben, amire hivatkozhatok. Így azonnal tudja az ember, hogy mi működött az előző évben, és mi nem.”

Fotó: Pirelli

Schumacher az Auto Motor und Sportnak adott interjújában beszélt arról is, még nem vezette a Haas 2022-es autóját a szimulátorban.

„Még nem. Jelenleg nincs saját szimulátorunk. De ennek változnia kell. Azt hiszem, a barcelonai tesztig nem vezetem az új autót” – mondta a német, majd az új szabályokkal kapcsolatban hozzátette: „A remény az, hogy mindenki közelebb kerül egymáshoz, és versenyezhetünk egymással. Talán az elején így is lesz. De a megszokott csapatok el fognak majd szakadni. A kérdés csak az, hogy mennyire.”

A Haas csapata egyébként számos csapatnál korábban kezdett el dolgozni a 2022-es autón, ez pedig akár előny is lehet majd az amerikai istálló számára.

„A nagy kérdés az, mennyit nyerünk ezzel. De a többi csapatnál sem kartonorron dolgoznak. Tudják, hová kell eljutni. Várnunk kell még. Remélhetőleg lesz valami az autóban, ami egy kis előnyt jelent, legalábbis kezdetben.”

Arra a kérdésre, hogy mennyire ad számára önbizalmat az, hogy George Russell három évet töltött el egy ugyancsak sereghajtónak számító csapatnál, a Williamsnél, idén viszont már egy topcsapatnál versenyezhet, Schumacher így felelt: „A következő idényre koncentrálok. Minden más túl messze van.”

„Mindenekelőtt jó munkát kell végeznem 2022-ben. Ha így lesz, akkor gondolkodhatok a jövőn.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Schumacher szorgalmasan jegyzetelt, és próbált minden helyzetből tanulni első F1-es idényében
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa
Marko elárulta, mikor dönt Perez sorsáról a Red Bull
Sainz győzelmi esélyekben bízik, de óvatosságra int

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!