Schumacher a Haas csapatával mutatkozhatott be tavaly a Forma-1-ben, idén pedig az amerikai istálló színeiben folytatja majd a versenyzést – emellett pedig a Ferrari tartalékpilótája is lesz bizonyos versenyeken.
A fiatal pilótának nem volt egyszerű dolga 2021-ben, hiszen a Haas lényegében semmit nem fejlesztett versenyautóján – nagyon hamar átállt ugyanis az új szabályok szerint épülő 2022-es modell fejlesztésére.
Schumacher végül nem is szerzett pontot első idényében, mégis azt mondja, úgy érzi, sikerült jó munkát végeznie.
„Úgy gondolom, előkelő helyzetben vagyunk, mert nagyon jól teljesítettünk azzal a csomaggal, ami a rendelkezésünkre állt. És ez motivál bennünket a jövőre nézve” – mondta a német versenyző az Auto Motor und Sport című lapnak adott interjúban.
„Tudtuk, hogy nem lesznek fejlesztéseink az autóhoz. Gyakorlatilag a 2020-as versenyautóval mentünk, amit az új szabályokhoz igazítottunk. Viszont nem harmonizált olyan jól, mint szerettük volna. Viszont voltak pillanatok, amikor nagyon jól mentek a dolgok, például Törökországban. Az volt az érzésünk, hogy ott a legtöbbet hoztuk ki belőle. És talán a többieknek nem sikerültek olyan jól a dolgok a változékony körülmények között.”
Schumacher hozzátette, minél több időt tölt pályán az ember, annál jobban kiismeri a versenyautóját – ezáltal pedig egyre többet és többet tud kihozni belőle.
„Lehet 100 versenyen is vezetni, akkor is előfordulhat, hogy a 101. futamon találsz valamit az autón, amit még jobbá lehetne tenni. Minden pálya, minden edzés más, a feltételek folyamatosan változnak. A szezon végére pedig annyira ki tudtuk ismerni az autót, hogy viszonylag hamar tudtuk, mit kell tennünk, hogy kényelmesen érezzük magunkat benne.”
A fiatal versenyző elárulta, voltak leckék, amiket meg kellett tanulnia első F1-es szezonjában, így mindenképpen felkészültebben várhatja majd az új idényt.
„Az autó nagyon érzékeny. Mezőnyben autózva például Monte-Carlóban majdnem 100 százalékig elveszíted a leszorítóerőt. Újoncként ezt el sem tudod képzelni. Azt, hogy edzés közben teljes gázzal veszel egy kanyart, majd a rajt közbeni kavarodásban hirtelen elmegy egyenesen az autó. Ezt meg kell tapasztalni, tanulni kell ezekből a helyzetekből. Például azért, hogy az ember hogyan is álljon hozzá egy párharchoz a következő alkalommal.”
Schumacher elárulta, nagyon pragmatikusan áll hozzá a munkához – minden hétvége után jegyzetet készít arról, hogyan is jutott el legjobb autóbeállításokhoz.
„Minden hétvége után jegyzetelek, hogy legyen alapom a jövőben, amire hivatkozhatok. Így azonnal tudja az ember, hogy mi működött az előző évben, és mi nem.”
Schumacher az Auto Motor und Sportnak adott interjújában beszélt arról is, még nem vezette a Haas 2022-es autóját a szimulátorban.
„Még nem. Jelenleg nincs saját szimulátorunk. De ennek változnia kell. Azt hiszem, a barcelonai tesztig nem vezetem az új autót” – mondta a német, majd az új szabályokkal kapcsolatban hozzátette: „A remény az, hogy mindenki közelebb kerül egymáshoz, és versenyezhetünk egymással. Talán az elején így is lesz. De a megszokott csapatok el fognak majd szakadni. A kérdés csak az, hogy mennyire.”
A Haas csapata egyébként számos csapatnál korábban kezdett el dolgozni a 2022-es autón, ez pedig akár előny is lehet majd az amerikai istálló számára.
„A nagy kérdés az, mennyit nyerünk ezzel. De a többi csapatnál sem kartonorron dolgoznak. Tudják, hová kell eljutni. Várnunk kell még. Remélhetőleg lesz valami az autóban, ami egy kis előnyt jelent, legalábbis kezdetben.”
Arra a kérdésre, hogy mennyire ad számára önbizalmat az, hogy George Russell három évet töltött el egy ugyancsak sereghajtónak számító csapatnál, a Williamsnél, idén viszont már egy topcsapatnál versenyezhet, Schumacher így felelt: „A következő idényre koncentrálok. Minden más túl messze van.”
„Mindenekelőtt jó munkát kell végeznem 2022-ben. Ha így lesz, akkor gondolkodhatok a jövőn.”