Az energiaital-gyárosok szerdán tartották autóbemutatójukat, ám hamar kiderült, az osztrák istálló nem valódi versenyautóját leplezte le, csupán a Formula One Management és az FIA által közösen elkészített koncepcióautó egy módosított változatát a saját fényezésükkel ellátva.
Ez persze nem véletlen, a Red Bull az utolsó pillanatig titkolózni szeretne riválisai előtt, február 23-án azonban fel kell fedniük lapjaikat az első kollektív teszten.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondja, igyekeznek megtartani tavalyi lendületüket, a céljuk pedig természetesen az lesz, hogy megvédjék a világbajnoki címet Max Verstappennel.
„Azt gondolom, 2021 úgy vonul be a történelemkönyvekbe, mint minden idők egyik legjobb szezonja” – mondta a szakember a Red Bull szerdai autóbemutatóján.
„Nem emlékszem még egy ilyen évre a Forma-1-ből, ahol ennyire szoros volt a küzdelem két versenyző között a legelső versenytől a legutolsóig. A kihívást most az jelenti számunkra, hogy építsünk erre. Ott díszeleg az autónkon az 1-es rajtszám, a kihívás pedig az, hogy meg is tartsuk, és megvédjük ezt a bajnoki címet Maxszal, ami hihetetlenül nehéz lesz a teljesen új szabályok közepette.”
„Rendkívül erős ellenfeleink vannak, de nagyon motiváltak vagyunk, és igyekszünk meglovagolni a tavalyi hullámot.”
Horner elismerte, az autó fejlesztése rendkívül fontos lesz az előttünk álló idény során.
„Egy csapat mindig fejlődik, mindig lehet tanulni a korábbi tapasztalatokból” – magyarázta. „De természetesen a teljesen új szabályok miatt minden a fejlesztésekről szól majd, illetve arról, hogy a csapatok milyen gyorsan birkóznak meg ezekkel az új regulákkal – a legnagyobb szabályváltozással az elmúlt 30-40 évből.”
„Szóval a fejlesztés sűrű és gyors lesz, és nyilván hatékonynak is kell lennie a költségplafon miatt.”
A Red Bull csapatfőnöke pontosan tudja, egyelőre nehéz megmondani azt, hogy elég ütőképes versenyautót fejlesztettek-e a 2022-es Forma-1-es idényre.
„Szeretnénk építeni arra, amit tavaly elértünk. A cél tehát az, hogy megvédjük a bajnoki címet, ám a nagy kérdőjel az, hogy vajon kihagytunk-e valamit az új szabályokkal kapcsolatban? Hogy egy másik csapat előnybe került-e amiatt, hogy mi még a 2021-es idényre is fókuszáltunk, és erőfeszítéseket tettünk?”
„Úgy hisszük, hogy jó autónk van. Az RB18-as életre kel, és ma úgy látom, hogy fantasztikus. Alig várom már, hogy lássam a pályán, hiszen az új szabályokkal a teljes filozófia megváltozott. Ez pedig azt jelenti, hogy minden egyes komponens új az idei évre. A cél az, hogy könnyebbé váljanak az előzések, az autók könnyebben tudják követni egymást, ez pedig teljesen megváltoztatta azt a filozófiát, ahogy az autókat tervezzük.”
„Nagyon meredek a tanulási görbe mindenki számára, és egy fejlesztési verseny zajlik majd az első versenytől az utolsóig.”