Az új szabályok miatt gyökeres változáson mentek keresztül a Forma-1-es autók, a leszorítóerő jelentős részét pedig a padlólemez révén, a talajhatás által érik el az új generációs versenygépek.
A csapatok tegnap kezdték meg új autóik tesztelését Barcelonában, a Haasnak viszont nem volt könnyű dolga, Schumacher ugyanis a délután folyamán a megsérült padlólemez miatt nem sokat tudott körözni.
„Nincs mi miatt aggódnunk – habár nincs olyan nagy mosoly az arcunkon, mint lehetne, mivel csak 23 kört tettem meg, és szerettünk volna három számjegyű körmennyiséget abszolválni. De megesik az ilyen” – mondta a német versenyző.
„Csütörtökön meg kell próbálnunk bepótolnunk az elveszített köröket. Meglátjuk majd, mi lesz a helyzet Bahreiben, de idén legalább fejlesztjük az autót, és tudunk reagálni a dolgokra, jobbá tudjuk tenni a versenyautót.”
A fiatal német szerint vélhetően minden csapatnál felütik majd a fejüket olyan padlólemezzel kapcsolatos problémák, mint amilyenek őket is hátráltatták.
„Nyilvánvaló, hogy a padlólemez elég sok ütést kap. Azt hiszem, minden csapatnak gondja van ezzel. Meg kell próbálnunk a lehető leggyorsabban orvosolni. De úgy tűnik, minden csapat számára aggasztó ez. Szóval igen, erre is nagyon oda fogunk majd figyelni. Úgy gondolom, az a csapat, mely először megoldja ezt a problémát, elöl lehet.”
Schumacher csütörtökön ismét autóba ül majd, ezúttal délelőtt vezeti a Haas VF-22-es autóját, délutánra pedig átadja a volánt csapattársának, Nikita Mazepinnek.