A Scuderia nehéz éveket tudhat maga mögött, a 2022-es szabályváltozások így számukra is nagy lehetőséget jelentenek. A maranellóiak már nagyon hamar leálltak a tavalyi autó fejlesztésével, hogy minden erejükkel az idei modellre fókuszáljanak.
A hétszeres világbajnok Lewis Hamilton a minap egy interjúban azt mondta, az sem kizárt, hogy a Ferrari hónapokkal előttük jár. A csapat ráadásul remekül szerepel a barcelonai teszteken is, ahol rengeteg kört sikerült megtenniük az új, F1-75-ös modellel.
A Ferrari ráadásul tavaly jóval több időt tudott eltölteni a szélcsatornában, illetve a CFD-tervezéssel, mint például a Mercedes és a Red Bull, hiszen 2020-ban csak a hatodik helyen végzett a konstruktőri bajnokságban, és 2021 júliusában is csak a 4. helyen állt.
Az olaszok tavaly a 3. helyen zárták a világbajnokságot, ami azt jelenti, hogy nyárig még biztosan több időt szánhatnak a fenti platformok használatára, mint a Mercedes és a Red Bull. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke ugyanakkor nem tulajdonított komoly jelentőséget ennek, és szerinte egyáltalán nem ők az idei év favoritjai.
„Ha a mennyiséget nézzük, akkor mindössze pár alkalomról beszélhetünk egész évben, talán 1 tizedet jelent körönként, ha nagyon jó vagy” – mondta a szakember.
„Utána minden attól függ, milyen jól kezeled a prioritásokat, mennyire vagy jó és hatékony a tevékenységeidben. Ha megnézzük a Mercedest és a Red Bullt, azt, hogy mennyire voltak erősek tavaly, nem kétséges, hogy továbbra is nagyon-nagyon ütőképesek. És azt gondolom, azért hozták ezeket a szabályokat, hogy azokat segítsék, akik kevésbé hatékonyak.”
„Összességében azt gondolom, Ferrariként fontos volt számunkra, hogy a 2022-es autóra fókuszáljunk, az jelentse a prioritást. Mindig is mondtuk, hogy ez egy remek lehetőség. Most pedig már a pályán vagyunk, próbáljuk megismerni az autót. Hogy mennyi előnyünk származik mindebből, az majd a következő pár hónapban kiderül – de nem holnap.”
„Legalább 4-5 versenybe is beletelik, mire látjuk a potenciált, hogy mennyi van ezekben az autókban. Mert rengeteget kell tanulnunk, alkalmazkodnunk és sok mindent kell megoldanunk. Az első versenyen, Bahreinben is teljesen más lesz a helyzet, ott lesz a hőség, és egy teljesen eltérő típusú pálya.”
„Meggyőződésem, hogy teljesen más erősorrendet látunk majd a csapatok között. Szóval majd kiderül. Őszintén azt gondolom, hogy nem mi vagyunk a legerősebb csapat. Továbbra is kívülállók vagyunk, nem pedig favoritok.”
Binotto azt ugyanakkor elismeri, a barcelonai teszt remekül alakult a Ferrari számára.
„Még nagyon korán van. Persze mindig jó, ha következetesen tudunk körözni, hiszen ilyenkor kell megismerni egy új autót. És ha sok kört meg tudunk tenni, rengeteg adatot is gyűjtünk. Ami pedig a tempót illeti, szerintem még nagyon-nagyon korai megítélni. Amit én látok, hogy nagyon közel vagyunk egymáshoz, és ez volt az új szabályok egyik célja. Azt gondolom, lenyűgöző látni, hogy ennyire szoros a mezőny már kezdettől fogva.”
„Ha pedig az autókat nézzük, azok nagyon különbözőek, és szerintem senki sem számított ennyire eltérő tervezésre és formákra. Ha viszont a köridőket nézzük, igen, biztosan lesznek különbséget, de nem olyan nagyok, mint a tervezésben.”
A Ferrari csapatfőnöke hozzátette, büszke a Ferrari új autójára, és arra, ahogy a csapat visszavágott az elmúlt évek kudarcai után.
„Azt gondolom, ez egy nagyszerű és egységes csapat. Az elmúlt pár évben voltak nehéz pillanataink. 2020-ban és 2021-ben is. És az ilyen nehéz időszakokban nem könnyű egységesnek maradni, keményen dolgozni és a legjobbat nyújtani.”
„Ha pedig az autóra nézek, szerintem gyönyörű. Talán még nem annyira gyors, de kétségkívül gyönyörű. Igazi büszkeség, mert büszke vagyok magára a csapatra. Öröm együtt dolgozni velük.”