A Forma-1 mezőnye három napot töltött el múlt héten Barcelonában, és bár az eltérő tesztprogramok miatt messzemenő következtetéseket nemigen lehet levonni a köridőkből, a csapatok azért vélhetően tisztább képpel rendelkeznek azzal kapcsolatban, hogy hogyan is állnak ellenfeleikhez képest.
Erről osztott meg néhány gondolatot nemrég Helmut Marko: a Red Bull tanácsadója bizakodó, mert úgy vélik, a teljesítményt tekintve a Ferrari előtt járnak, és egy szinten lehetnek a Mercedesszel.
„Elégedettek vagyunk. Meggyőződésem, hogy több üzemanyaggal köröztünk, mint a legtöbb csapat, szóval szerintem egy szinten vagyunk a Mercedesszel, és a Ferrari előtt járunk” – mondta a szakember az F1-Insider.com című lapnak.
A Red Bull tanácsadója említést tett arról is, Max Verstappenhez hasonlóan ő is úgy gondolja, nem helyes, ahogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megszabadult Michael Masi versenyigazgatótól az abu dhabi események miatt.
„Nem gondolom, hogy helyes volt, ahogy eltávolították” – fogalmazott a Red Bull tanácsadója. „Nem Masi személye lett megkérdőjelezve, hanem a foglalkozásának a leírása.”
Marko ugyanakkor úgy látja, jó lépés, hogy 2022-ben már egy virtuális versenyirányítási központtal segítik majd Niels Wittich és Eduardo Freitas versenyigazgatók munkáját.
„Dolgoznak a háttérben egy modern megoldáson, mint a futballban, ahol videóbizonyítékok állnak majd rendelkezésére. Ez a jövő.”
Mindeközben a minap olyan hírek kaptak szárnyra, melyek szerint a Red Bull komolyan küszködik a súlyproblémákkal. Ezt Helmut Marko is megerősítette, a csapat pedig szeretné, ha újra megemelnék az F1-es autók minimumsúlyát a 2022-es idényre.