Az Aston Martin is saját F1-es motort építhet 2026-tól - F1VILÁG.HU

Az Aston Martin is saját F1-es motort építhet 2026-tól

HIRDETÉS
Az Aston Martin Forma-1-es csapatát irányító Mike Krack szerint eljött az ideje annak, hogy a brit istálló megfontolja annak lehetőségét, hogy 2026-tól saját motorral versenyezzen a száguldó cirkuszban.
action, TS-Live, Circuit de Barcelona-Catalunya, F122T01a, F1, GP, Spain
Lance Stroll, Aston Martin AMR22

A silverstone-i csapat tavaly óta szerepel az Aston Martin gyári csapataként a Forma-1-ben, ahol jelenleg négy gyártó – a Mercedes, a Ferrari, a Renault és a Honda – motorjait használják a csapatok. A Honda ugyanakkor hivatalosan már nem tagja az F1-nek, V6-os erőforrásainak szellemi tulajdonát lényegében eladta a Red Bullnak, habár továbbra is minden támogatást megad az osztrákoknak.

2026-tól pedig új motorformula lép életbe a Forma-1-ben, a pontos szabályok megalkotása pedig jelenleg is folyamatban van. Az új regulák négy pillérre épülnek majd: a tervek szerint megtartják a jelenlegi 1,6 literes V6-os formátumot, 350 kW-ra növelik az elektromos teljesítményt, megszabadulnak a hőenergia-visszanyerő rendszertől [MGU-H], és költségplafont vezetnek be az erőforrásokra vonatkozóan is.

A Volkswagen Csoport élénken érdeklődik a Forma-1 iránt, és úgy hírlik, a konszern két márkája, az Audi és a Porsche is megérkezhet a száguldó cirkuszba. És nem kizárt, hogy 2026-tól az Aston Martin is jelen lesz motorszállítóként!

Minderről Mike Krack, a brit istálló csapatfőnöke beszélt, aki szerint talán eljött az ideje annak, hogy saját erőforrásokat használjanak a Forma-1-ben.

„Mindenekelőtt nagyon elégedettek vagyunk a jelenlegi motorpartnerünkkel [Mercedes] – de 2026-ban új szabályok jönnek, melyekkel nyilvánvalóan nagyobb hangsúlyt fektetnek az elektromosságra, mint manapság” – mondta a szakember.

„Véleményem szerint teljesen normális egy olyan márka szempontjából, mint az Aston Martin, hogy amennyiben új szabályok vonatkoznak az erőforrásokra, akkor megvizsgálja azokat, és gondosan átrágja, hogy stratégiailag helyes lépés lenne-e.”

„Azt gondolom, helyes döntés, hogy az F1 nagyobb hangsúlyt fektet a hibrid hajtásra, vagy az elektromosságra. Igen, nekem volt részem mindkettőben a BMW-nél. A Forma-E teljesen elektromos, miközben a Hypercar hibrid. Hasonló volt az F1-hez, de persze nem ugyanaz.”

„Most 2022-t írunk, és észszerű lépés bevezetni őket 2026-ban, hiszen tudjuk, hogy más versenytársak is mérlegelik a csatlakozás lehetőségét. Úgy gondolom, hogy amennyiben azon döntésről van szó, hogy ott leszel-e a mezőnyben 2026-ban önállóan, akkor ez a megfelelő pillanat, hogy megvizsgáld ennek lehetőségét.”  

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Az Aston Martin is saját F1-es motort építhet 2026-tól
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!