A világbajnok istálló a második előszezoni gyakorlásra egy jelentősen átszabott versenyautóval érkezett: a csapat az oldalszekrények mellett az autó visszapillantó tükreinek tartóelemeit is átalakította, a felső ütközési struktúrát egy vízszintesen kiálló szárnyelembe integrálta.
A megoldást múlt héten a Red Bull és a Ferrari is kifogásolta: bár mindkét istállónál azt mondják, a Mercedes autója legális, úgy érzik, a német istálló megoldása nem felel meg a szabályok szellemiségének, a tükörtartó elemek ugyanis aerodinamikai funkciót látnak el.
A királykategória csapatao kedden a Forma-1 technikai bizottságának ülésén egyeztetnek majd a kérdésben.
„Kétségtelen, hogy nem akarunk belekerülni egy tükörháborúba” – mondta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner. „Az elmúlt 10 évben rengeteg időt töltöttünk azzal, hogy ezeken a technikai értekezleteken a tükrök funkciójáról beszéltünk, illetve arról, hogy szárnyakká váltak-e, vagy nem. És feltehetően nem ez a céljuk.”
„Meggyőződésem, hogy a megfelelő fórumon, a technikai bizottság ülésén foglalkozni fogunk ezzel a kérdéssel.”
Az FIA technikai vezetője, Nikolas Tombazis felvetette, a jelenlegi problémát a szabályzat nem megfelelő szövegezése okozta, az ugyanis nem fogalmaz egyértelműen azzal kapcsolatban, hogy a karosszéria bizonyos elemei a tükör kialakításának részét képezik-e, vagy sem.
Elméletben a tükrök nem a karosszériához tartoznak, ezért a technikai szabályzat 3.2.2-es cikkelye tiltja az olyan kialakítást, mely az aerodinamikai hatás maximalizálását célozza. A szabályzat ugyanakkor lehetőséget ad a csapatoknak arra, hogy a karosszéria bizonyos elemeit „tükörtartó” elemeknek minősítse.
Az nem valószínű, hogy a Mercedes megoldását betiltják a hétvégén kezdődő új idényre, jó eséllyel azonban 2023-ra módosítanak a regulákon.