Hamilton volt a Mercedes zászlóvivője a 2022-es szezon első időmérőjén, hiszen hozta a csapat formájából elvárható maximumot az ötödik hellyel, ám legjobb köre közel hét tizedmásodperccel lassabb volt a pole-t szerző Charles Leclerc-énél, és a brit nem is számít arra, hogy a futamon beleszólhat a Ferrarik és a Red Bullok dolgába.
„Az elmúlt hetekben komolyan szenvedtünk, igazi rémálom volt vezetni az autót, de leszegett fejjel dolgoztunk, és büszke vagyok a csapatra, hogy pozitív maradt. Az előttünk állók más ligában vannak hozzánk képest, de általánosságban örülök ennek az ötödik helynek. Ez ugyan nem az első sor, de sikerült javulnunk az eddigiekhez képest” – vázolta fel a helyzetet a hétszeres világbajnok. „A többiek el fognak menni, nem vagyunk velük egy szinten, tegnap egy másodperccel előttünk jártak versenytempóban. Minden valószínűség szerint a mögöttünk állókkal fogunk csatázni, de persze megpróbálok előrébb is kerülni, ha lehet.”
Russell közel volt csapattársához a hétvége eddigi részében, ám az utolsó gyorsköre nem sikerült jól, így csupán a kilencedik helyen landolt karrierje második Mercedes-pilótaként töltött F1-es versenyére.
„Egy szett friss gumink maradt a Q3-ra. Elégedett voltam a kivezető körömmel, de aztán az első kanyarra eltűnt a tapadásom, és végül egy másodperccel lassabb voltam, mint a Q2-ben, pedig ideális esetben pár tizeddel gyorsabbnak kellett volna lennem annál. Kár érte, de utólag már könnyű okosnak lenni. Tudjuk, hogy nem ott állunk, ahol lenni szeretnénk, hiszen a 9. hely sokkal rosszabb annál, mint amire az autó képes. De dolgozunk azon, hogy javítsunk a formánkon és hamarosan a Red Bullokkal és a Ferrarikkal csatázzunk az élen” – próbálta tartani a lelket a Mercedes szurkolóiban és önmagában is Russell, aki aligha az alsó pontszerző helyek reményében készült az idei évre.
„Úgy érzem, egy lépést előre, kettőt hátra teszünk. Olykor sikerül javulást elérnünk, de aztán mégis ugyanazokkal a problémákkal szembesülünk, amikkel korábban.”
Az istállót vezető Toto Wolff a csapat részéről vállalta a felelősséget Russell gyenge utolsó köréért. „Reálisan kell tekintenünk a teljesítményünket, eszerint pedig jelenleg a harmadik legjobb csapat vagyunk. Lewis hozta is ezt a szintet az autóval, George-ot pedig alighanem mi vezettük félre, mert az utolsó köre előtt azt javasoltuk neki, hogy a kivezető kört is nyomja meg, így viszont a gumijai talán elfogytak a végére” – mutatott rá.