Az új technikai szabályokat annak jegyében alakították ki, hogy a versenyzők a kanyarokban közelebb tudjanak maradni egymáshoz, ezáltal pedig növeljék az előzési lehetőségek számát. Bár a szezonnyitó Bahreini Nagydíjat követően több versenyző is arról számolt be, az új regulák elérték céljukat a kétszeres világbajnok Fernando Alonso továbbra nincs meggyőződve arról, hogy több előzést látunk majd az idei szezonban.
Az Alpine versenyzője szerint egy sikeres előzéshez továbbra is jelentős sebességkülönbségre van szükség, ez pedig az esetek többségében akkor fordul elő, ha az egymással csatázó versenyzők eltérő mértékben elhasznált gumikkal versenyeznek.
„Követni határozottan könnyebb a másikat. Már a teszten kiszúrtuk, hogy könnyebb követni az autókat, de az előzés még mindig nem olyan könnyű, mint ahogy a TV-ben tűnik” – mondta a spanyol versenyző. „Szerintem az összes előzés azért volt vasárnap, mert az egyik autónak 2 másodperccel jobb tempója volt újabb abroncsokkal.”
„Találkoztam olyan autókkal, melyeknél 2 másodperccel gyorsabb voltam, és pár kanyaron belül meg is előztem őket. De olyanokkal is összefutottam, melyek nálam voltak 2 másodperccel gyorsabbak, és két-három kanyar alatt otthagytak engem. Úgy gondolom, a gumi még mindig a gumi a legjelentősebb tényező, nem pedig az, hogy hogyan tudjuk követni egymást. Szóval még várnunk kell, több versenyt kell teljesítenünk, hogy lássuk.”
Alonso csapattársa, Esteban Ocon szerint a 2022-es F1-es szabályokkal a „helyes irányba” indultak el, habár rámutatott, a szélárnyék, illetve a DRS kevésbé hatékony az új generációs versenyautókkal.
„A DRS valójában kevésbé erőteljes, mint volt, mint ahogy a szélárnyék is” – magyarázta a francia. „Szerintem lehet előzni, közelebbről lehet követni a másikat, mint eddig. És az autóra is kevésbé hat az, ha egy másik mögött halad, szóval ez nagyon is jó irány – de azért még van rá némi hatással.”
„A szélárnyékhatás viszont jelentősen lecsökkent. Szerintem azért láttunk nagyon könnyű előzéseket, mert talán megvolt a gumikülönbség.”
A Mercedes ifjú pilótája, George Russell eközben arról beszélt, ő nem érzett nagy különbséget sem az új Pirelli-gumik, sem pedig a követhetőség kapcsán.
„Hogy őszinte legyek, nem nagy különbséget éreztem. Határozottan nem rosszabb követni a másikat. De Bahrein mindig nehéz volt az aszfalt miatt. És a gumik sem tűnnek olyan nagy előrelépésnek a tavalyiakhoz képest, még mindig elég sokat csúszkálunk” – nyilatkozta Russell. „És ez még nehezebb a 40-50 kg-mal nehezebb autókkal, szóval nem túl élvezetes vezetni.”
A bahreini hétvégét végigszenvedő McLaren-pilóta, Lando Norris azt mondta, ő többet várt az új szabályoktól.
„Nem volt olyan jó, mint vártam, ami kicsit frusztráló. Egy kicsit többet vártam” – fogalmazott a brit tehetség. „Ha közel kerülsz, még mindig megcsúszik a hátulja, és veszítesz az elülső tapadásból, a gumik pedig túlmelegszenek.”
„Egy kicsit talán jobb a helyzet, de még mindig sok leszorítóerőt veszítesz. Én úgy fogalmaznék, talán nem javult annyit a helyzet, mint abban mindenki bízott.”