A világbajnoki címvédő csak a 4. helyről vághatott neki a dzsiddai versenynek, végül azonban nagy csatában legyőzte a versenyben sokáig vezető Charles Leclerc-t. A két versenyző az 50 körös verseny 16. körében váltott a kemény keverékű abroncsokra, Verstappen pedig nagyon szépen tudta menedzselni a Pirelli ezen gumikeverékét.
A versenyt követő interjúk során a holland meg is említette, szándékosan vigyázott a gumikra, hogy a verseny hajrájában támadást tudjon indítani Leclerc ellen, Helmut Marko pedig az Auto Motor und Sport című német szaklapnak arról beszélt, Lewis Hamilton nagy segítségükre volt ebben.
A Mercedes versenyzője ugyanis csak a 15. helyről vághatott neki a futamnak a gyenge időmérő után, az előretörés érdekében pedig az első etapban a kemény keverékű gumikat használta. A hétszeres világbajnok a 35. körre a 6. helyig küzdötte fel magát, ekkor azonban elszálltak az esélyei, balszerencséjére ugyanis a bejáratnál zajló incidensek miatt bezárták a bokszutcát, így nem tudott az optimális pillanatban gumikat váltani.
Hamilton hosszú etapja viszont megmutatta a Red Bullnak, mit is lehet kihozni a kemény keverékből.
„Nagyon odafigyeltünk Hamilton kemény keverékű gumijainak elhasználódására az elején” – árulta el Helmut Marko. „Mondtuk Maxnak, hogy tényleg nyomhatja nekik.”
Verstappennek nem volt könnyű dolga, hiszen a Red Bull kevesebb leszorítóerőt használt a versenyen, mint a Ferrari – egyensúlyoznia kellett tehát, hogy ne veszítsen túl sok időt az 1-es szektorban, miközben óvja is a gumikat.
„Szándékosan a versenyre állítottuk be az autót” – mondta Marko. „Ennek eredményeképp veszítettünk az 1-es szektorban, de gyorsabbak voltunk az egyenesekben. Ha pedig egy olyan versenyző ül az autóban, mint Max, akkor számíthatsz arra, hogy ezt végre fogja hajtani.”