Ocon kifakadt az FIA-ra az 51G-s becsapódás után - F1VILÁG.HU

Ocon kifakadt az FIA-ra az 51G-s becsapódás után

HIRDETÉS
Elfogadhatatlannak tartja az Alpine versenyzője, Esteban Ocon, hogy a miami versenypálya 14-es kanyarjában az ütközést elnyelő gumifalak helyett betonfalak szegélyezik az aszfaltcsíkot. A francia versenyző nagyot bukott a szombati, harmadik szabadedzésen – ugyanott, ahol pénteken Carlos Sainz is a falnak csapta versenyautóját.
Esteban Ocon (FRA) Alpine F1 Team A522.  Miami Grand Prix, Saturday 7th May 2022. Miami International Autodrome, Miami, Florida, USA.

Bár szerencsére egyik versenyző sem sérült meg komolyan az ütközések következtében, Ocon nem tudott részt venni a Miami Nagydíj szombati időmérő edzésén, autójának váza ugyanis megsérült a balesetben. A hivatalos mérések szerint a becsapódáskor 51G-s erők hatottak a versenyzőre, a pálya azon szakaszán ugyanis nem a jól bevált, modern Techpro-gumifalak vannak, hanem hétköznapi betonfal.

Pedig Ocon elmondása szerint ezzel kapcsolatban már Sainz pénteki balesete után szót emeltek a versenyigazgatónál – ám mint kiderült, nem történt változás.

„Ami tényleg elfogadhatatlan, hogy 51G-s erők hatottak, noha nem kellett volna ekkora becsapódásnak lennie” – mondta az Alpine versenyzője szombaton. „Amikor Carlos panaszkodott a versenyigazgatónak, mindannyian ott voltunk, és nem történt semmi.”

„Péntek este volt egy megbeszélés. Carlos azt mondta, hogy a becsapódás túl nagy volt ahhoz képest, mint amekkorának lennie kellett volna. És ma is óriásinak tűnt a becsapódás. Hogy őszinte legyek, talán pályafutásom legnagyobb ütközése volt.”

„Pénteken Carlos ütötte meg magát, ma én is. Az FIA-nak jobban oda kellene figyelnie a biztonságunkra. Ami fontos, hogy tudunk versenyezni, én is ott lehetek a futamon.”

Ocon elárulta, főleg a térdét ütötte meg a balesetben, de úgy érzi, az autót is meg tudták volna javítani az időmérő előtt, ha ütközéselnyelő, úgynevezett Techpro-gumifalak lennének telepítve a betonfalak helyett.

„Ha egy olyan kaliberű profi versenyző, mint Carlos, aki a Ferrarinál versenyez, ilyesmit mond, akkor szerintem a minimum az, hogy megfontolás tárgyává teszik, és mindent megtesznek azért, hogy változtassanak” – fakadt ki Ocon, aki nem akart részleteket elárulni azzal kapcsolatban, hogy mi volt Niels Wittich versenyigazgató magyarázata a Techpro-gumifalak hiányára, szerinte azonban ezután oda kell figyelni az ilyen dolgokra.

A Sky Sports F1 televíziónak nyilatkozva a pénteken balesetező Carlos Sainz egyetértett versenytársával, szerinte a becsapódásoknak nem kellett volna ilyen súlyosnak lenniük, figyelembe véve az aktuális sebeséget.

„Sajnálom, hogy kritikus vagyok, de jeleztem pénteken az FIA-nak, hogy a második sebességi fokozatban bekövetkezett balesetemnek nem kellett volna ilyen keménynek lennie, de még ma is fáj egy kicsit a nyakam” – magyarázta a spanyol.

Hirdetés

„Mondtam nekik, hogy tegyenek oda Techpro-gumifalat, mert az ott egy nagyon kemény betonfal. Esteban is balesetezett, és meggyőződésem, hogy ő is megérezte. Olyan dolog ez, amit soha nem fogunk megérteni…”

Az Alfa Romeo csapatánál versenyző Valtteri Bottas úgy fogalmazott, „semmi oka” nincs annak, hogy a biztonságos gumifal helyett betonfalat telepítettek az adott kanyarba. Sergio Perez és Pierre Gasly is arról beszélt, meglepte őket Sainz és Ocon becsapódásának mértéke, míg Lance Stroll egyenesen „nevetségesnek” és „viccnek” titulálta a történteket.

Videón Sainz és Ocon balesete

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Ocon kifakadt az FIA-ra az 51G-s becsapódás után
Wolff: Idő kérdése, és Bottas aláír a Mercedesszel
Leclerc utolsó köre „rémálommal” ért fel, de nem elégszik meg a dobogóval Vegasban
Ezzel magyarázza Perez idei hatodik Q1-es kiesését
Norris: Már az első hat verseny után elbuktuk a bajnoki címet

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!