Sainz jó eséllyel pályázott arra, hogy a 2. helyen érjen célba a másfél héttel ezelőtti Osztrák Nagydíjon, mielőtt azonban támadásba lendülhetett volna Max Verstappen ellen, autójának V6-os erőforrása nemes egyszerűséggel megadta magát és lángra kapott.
A Red Bull Ringen használhatatlanná váló erőforrás a második volt Sainz idei motorjai közül, a Silverstone-ban bevetett harmadik erőforrás pedig továbbra is elérhető a spanyol pilóta számára. A legfrissebb hírek szerint viszont a Ferrari a hétvégi Francia Nagydíjon egy teljesen új V6-ost épít majd versenyautójába, ennek pedig egyszerű oka van: a belső égésű motoron lesz néhány változtatás az előző verzióhoz képest, mely a Charles Leclerc bakui kiesése során gyűjtött adatok és tapasztalatok eredménye.
A Ferrari motorprojektjét vezető Enrico Gualtieri és csapata abban bíznak, a négyes specifikációval sikerül meghosszabbítani a V6-os erőforrás élettartamát. A motorcsere viszont rajtbüntetéssel jár majd Sainz számára, ugyanakkor viszont az is elképzelhető, hogy az eredetileg a Belga Nagydíjra, vagy az azt követő Olasz Nagydíjra tervezett továbbfejlesztett hibrid rendszert is bevetik a maranellóiak.
Az új ERS-rendszer jó néhány lóerőt jelenthet majd a Ferrari számára, és bár Mattia Binotto csapatfőnök ezt tagadta, a továbbfejlesztett egység szerepet játszhatott abban, hogy Mick Schumacher a Haas versenyautójával valósággal szárnyalt a Red Bull Ringen.
Charles Leclerc jelenleg két homologizált erőforrásra számíthat: a 4-es és 5-ös számú V6-ost Kanadában kapta meg a fiatal pilóta, legközelebbi motorcseréjekor pedig a Ferrari egy olyan hajtóegységet építhet majd autójába, mely jóval megbízhatóbb – és persze erősebb – lehet. Ehhez persze még egy büntetést be kell majd vállalnia a monacóinak.
Beszédes mindenesetre, hogy a Ferrari csapata az, mely az eddigi 11 versenyen a legkevesebb kilométert tette meg, szám szerint 5280-at, őket partnercsapataik, az Alfa Romeo és a Haas követik a sorban.