Az ügy múlt pénteken, a Szingapúri Nagydíjon robbant ki, miután a német sajtóban elterjedt a híre, hogy a fent nevezett két istálló megszegte a Forma-1 financiális szabályait azzal, hogy túlköltekezett a 2021-es idényben. A Red Bull a hírek szerint jelentősen átlépte a költségplafont, míg az Aston Martin esetében kevésbé komoly szabályszegésről suttognak. A Nemzetközi Automobil Szövetség az összes csapat pénzügyi beszámolóját megvizsgálta, és úgy tudni, szerdán nyilvánosságra is hozza vizsgálatának eredményeit.
„Ez egy olyan folyamat, mely során a csapat elküldi beszámolóját, az FIA pedig elemzi azt, és kérdéseket tesz fel” – magyarázta Mike Krack, az Aston Martin csapatfőnöke a Motorsport.com című internetes portál kérdésére. „És ez a folyamat még zajlik. Szóval nem igazán tudjuk, mi lesz az eredmény. Zajlik egy diskurzus jelenleg. Vannak kérdések az interpretálásra vonatkozóan, az interpretálásról tettek fel kérdéseket.”
„És meglepett minket, hogy olvastuk a nevünket a dologgal kapcsolatban. Úgyhogy majd meglátjuk. Mi nem gondoljuk azt, hogy valami súlyosan rossz dolgot követtünk volna el.”
Júniusban egyébként a Williams csapatát 25 ezer dolláros (mai árfolyamon bő 10,5 millió forintos) pénzbírsággal sújtották, miután később küldte el dokumentációját a szövetségnek. Arra a kérdésre, hogy az Aston Martin is adminisztratív hibát véthetett-e, Krack így válaszolt: „Nem tudok ilyenről, kétlem. Ahogy mondtam, volt néhány kérdés, amit a pénzügyi szakembereink meg is válaszoltak.”
„Őszintén szólva meg kell várnunk a végkifejletet. De nem igazán stresszelünk emiatt.”
Azt viszont dühítőnek tartja az Aston főnöke, hogy a csapat nevét megemlítették a szabályszegések kapcsán.
„Dühítő. Azt gondolom, a legfontosabb dolog ilyenkor az, hogy továbbra is a hétvégére fókuszáljunk. Amikor a csütörtök, vagy péntek így indul, fontos, hogy ne vonjuk el az embereink figyelmét. A mi szempontunkból pedig jó, hogy nem mi voltunk az egyetlenek, akiket megneveztek, szóval a média is inkább a paddock másik oldalára fókuszált.”
„Sajnálatos, hogy így kerülnek elő dolgok, de ez az F1!”
Egyes rivális csapatok szerint az Aston Martin rengeteg pénzt költött új szakemberek szerződtetésére, és nagyon komoly fizetéseket kínált. Ezzel kapcsolatban a csapatfőnök azt mondta: „Ez tipikus paddock… A legjobb védekezés a támadás! Azt gondolom, nem szabad elfelejteni, hogy jelentősen kevesebb embert foglalkoztatunk, mint a legtöbb csapat.”
„Nekünk magunkra kell koncentrálnunk. Nem fogunk belemenni szócsatákba, a fejlődésre kell fókuszálnunk. Ez sokkal fontosabb, mint felhasználni a sajtót arra, hogy kinyilatkoztassunk.”