Gasly valóban veszélyes helyzetbe keveredett a két héttel ezelőtti Japán Nagydíjon, a nyitókörben balesetet szenvedett Carlos Sainz autójához ugyanis úgy küldtek be egy munkagépet, hogy arról nem tájékoztatták a csapatokat. Miközben a mezőny nagy része már felzárkózott a biztonsági autó mögé, Gasly kénytelen volt a bokszba hajtani az első kör után, kiállását követően pedig próbálta utolérni a bolyt. A fiatal pilóta a körülményekhez képest gyorsan hajtott, később ezért meg is büntették, ő viszont azt mondja, szükségtelenül sodorták veszélybe az életét.
„Nem fogok hazudni: amikor elmentem a traktor mellett, a következő másodpercben tudtam, hogy két méterre voltam attól, hogy megöljem magam” – mondta a francia versenyző, majd hozzátette, azért igyekezett, mert tartotta magát az FIA rendszere által meghatározott deltaidőhöz.
„Úgy mentem át ott, hogy azt gondoltam, semmi sincs a pályán. Fel kellett zárkóznom a deltaidőmhöz. Szóval azt a sebességet követtem, amit tudtam, ami abszolút nem volt megfelelő a szituációhoz, illetve a pályán történt incidenshez.”
Az FIA alaposan megvizsgálta a Szuzukában történteket, jelentését pedig pénteken hozta nyilvánosságra: ebben a szövetség elismerte, észszerűbb lett volna később pályára küldeni a mentésben résztvevő munkagépeket.
„Dühös voltam, mert veszélybe sodorták az életemet anélkül, hogy tudtam volna róla. Ez számomra elfogadhatatlan volt, mert ha tudtam volna, hogy a munkagép a pályán van, nem számított volna a deltaidőm – az életem többet ér minden másodpercnél, amit vissza tudok nyerni a biztonsági autó mögött – pláne annak tudatában, hogy aztán jött a piros zászló.”
Gasly elárulta, tudatában volt annak, hogy a nehéz körülmények között elveszítheti a kontrollt autója felett.
„Nem fogok hazudni, láttam magam, nyomtam neki. Megvolt az esélye annak, hogy elveszítem a kontrollt az autó felett abban a pillanatban, és ez tragikusan végződhetett volna.”
Bár Gasly tartotta magát a biztonsági autós periódus során meghatározott deltaidőhöz, az FIA szerint „vakmerő” módon vezetett. A piros zászlókat egyébként 1 másodperccel azt megelőzően lengették meg, hogy Gasly Sainz balesetének helyszínére ért, ahol elszáguldott a munkagép mellett.
„Amint láttam, hogy belengették a piros zászlókat, képtelen voltam megérteni, hogy miért nem várták meg, amíg mindannyian a bokszba hajtunk, és miért nem utána küldték pályára a traktorokat” – mondta az AlphaTauri pilótája. „Másfél óráig ácsorogtunk ott, bőven lett volna idejük a munkagépeknek.”
„Az alapján, ami a múltban történt ezen a pályán, ilyen körülmények között… Amikor elkezdünk ilyen körülmények között versenyezni, mindig erre fogunk gondolni, mindannyian tudjuk, mi történt. Mindig ott van a fejünkben. Egy esős szuzukai napon, amikor sok eső jön, egyszerűen ott van, emlékeznünk kell erre. Én a magam részéről pedig csak dühös voltam, hogy nem tanultunk ezekből a hibákból, mert ezen okok miatt veszítettük el Jules-t.”