A pole pozícióból a világbajnoki címvédő Max Verstappen vágott neki a melbourne-i versenynek, mögötte ott sorakoztak a Mercedesek, valamint a 4. kockából rajtoló Fernando Alonso. Ahogyan arra az előrejelzések alapján számítani lehetett, kedvező időjárási körülmények és száraz pálya fogadta a mezőnyt.
A RAJT
A rajtot remekül kapta el a 2. helyről startoló George Russell, és már az első kanyarban bebújt Verstappen mellé. A holland lendületvesztését kihasználva aztán Lewis Hamilton is támadást indított, és a 3-as kanyar előtt ő is megelőzte a kétszeres világbajnokot, aki így visszacsúszott a 3. helyre. A 7. pozícióból induló Charles Leclerc versenye hamar véget ért: a monacói a 3-as kanyar előtt Lance Stroll-lal ütközött össze, a sóderágyba csúszott, és nem tudta folytatni a futamot. Az incidens miatt be kellett küldeni a biztonsági autót. A kavarodást kihasználva Carlos Sainz megelőzte Alonsót, így a 4. helyről várhatta a verseny újraindítását.
A Safety Car a 3. kör végén hagyta el a pályát, Russell pedig megőrizte a vezetést, a Mercedesek azonban nem tudtak ellépni az alapvetően jobb versenytempóval rendelkező Verstappentől. A 7. körben újra pályára kellett küldeni a biztonsági autót, a 6. helyen autózó Alex Albon ugyanis csúnyán összetörte versenyautóját, ő szerencsére nem sérült meg. A helyzetet kihasználva az élen autózó Russell a bokszba hajtott, és megejtette első – és feltehetően egyetlen – tervezett kiállását a kemény gumikra váltva, akárcsak Carlos Sainz a Ferrarival. A vezetést így Lewis Hamilton vette át.
PIROS ZÁSZLÓ
Mivel sok törmelék és piszok került a pályára, a versenyirányítás piros zászlóval megszakította a versenyt, és a bokszutcába parancsolta a versenyzőket. Ez nagyon rosszul jött Russell és Sainz számára, akik korábban már a bokszban jártak, hiszen piros zászlós versenymegszakításkor lehetőség van a gumicserére.
A verseny mintegy negyedórás kényszerpihenő után állórajttal folytatódott, a mezőny nagy része pedig kemény gumikkal startolt. Hamilton a rajtot követően megtartotta az első helyet, Verstappen pedig megvédte pozícióját Alonsóval szemben. Stroll viszont két helyet is veszített, Gasly és Russell is elé tudott kerülni.
Verstappen a 12. körben az a DRS-t kihasználva viszonylag simán megelőzte Hamiltont, ezzel az élre ugrott, és nagy tempóban el is lépett a hétszeres világbajnoktól. Russell közben megelőzte Pierre Gaslyt, a brit feljött a 4. helyre a Mercedesszel. A brit pilóta nem sokáig örülhetett, a 18. körben ugyanis Russell alatt – feltételezhetően motorhiba miatt – megállt az autó, ami aztán lángra is kapott.
A 24. körben Verstappen előnye 3,5 másodperc volt az élen, miközben a bokszból induló csapattárs, Sergio Perez folyamatosan lépkedett előre, ekkor már a 9. helyen autózott, és Lando Norrist vette üldözőbe. Verstappen aztán rákapcsolt, a 35. körre 9 másodpercre növelte előnyét, miközben Hamiltontól nem szakadt le Fernando Alonso, és folyamatosan másfél másodperc körüli távolságra autózott a hétszeres világbajnoktól.
Perez a 44. körben támadást indított Lando Norris ellen, és végül viszonylag könnyen el is tudott menni a McLaren-pilóta mellett, néhány perccel később pedig Nico Hülkenberget is maga mögé utasította, így már Lance Stroll mögött, a 7. helyen száguldott.
Verstappen továbbra is magabiztosan haladt az élen, a 47. körben azonban hibázott egyet, és a fűre csúszott az utolsó előtti kanyarban. A holland vissza tudott evickélni a pályára, de jó 3 másodpercet elveszített előnyéből. Norris közben nagyot csatázott Hülkenberggel, az 51. körben pedig el tudott menni a Haas német pilótája mellett, így feljött a 8. helyre.
Az 55. körben újra érkezett a biztonsági autó, Kevin Magnussen ugyanis a falnak csapta autóját, jobb hátsó kereke pedig leszakadt. A versenyirányítás aztán a verseny megszakítása mellett döntött! Két körös sprint következett tehát a végén!
A verseny harmadik, egyben utolsó állórajtját mindenki lágy gumikkal teljesítette, Verstappen megőrizte a vezetést Hamiltonnal szemben, Sainz azonban összeütközött Alonsóval, majd a két Alpine is egymásnak ment, és lényegében káoszba fulladt a verseny, amit aztán piros zászlóval újra leintettek.
A verseny aztán hosszas tanácskozás után a biztonsági autó mögött folytatódott egyetlen felvezető kör erejéig, a pilóták pedig az előző újraindítás sorrendjében sorakoztak fel, kivéve persze a kiesett autókat. Verstappen így megnyerte a versenyt Hamilton, Alonso, Sainz, Stroll, Perez, Norris, Hülkenberg, Piastri, Zhou, Tsunoda és Bottas előtt. Carlos Sainzot viszont 5 másodperces időbüntetéssel sújtották, így ő végül csak a 12. pozícióban ért célba, így a Ferrari pont nélkül zárt Melbourne-ben.
Az Ausztrál Nagydíj végeredménye:
Poz. # Versenyző Csapat Kör Kül. Pontok 1 1 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA RBPT 58 2:32:38.371 25 2 44 Lewis Hamilton MERCEDES 58 +0.179s 18 3 14 Fernando Alonso ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 58 +0.769s 15 4 18 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 58 +3.082s 12 5 11 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA RBPT 58 +3.320s 11 6 4 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 58 +3.701s 8 7 27 Nico Hulkenberg HAAS FERRARI 58 +4.939s 6 8 81 Oscar Piastri MCLAREN MERCEDES 58 +5.382s 4 9 24 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 58 +5.713s 2 10 22 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA RBPT 58 +6.052s 1 11 77 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 58 +6.513s 0 12 55 Carlos Sainz FERRARI 58 +6.594s 0 13 10 Pierre Gasly ALPINE RENAULT 56 DNF 0 14 31 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 56 DNF 0 15 21 Nyck De Vries ALPHATAURI HONDA RBPT 56 DNF 0 16 2 Logan Sargeant WILLIAMS MERCEDES 56 DNF 0 17 20 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 52 DNF 0 NC 63 George Russell MERCEDES 17 DNF 0 NC 23 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 6 DNF 0 NC 16 Charles Leclerc FERRARI 0 DNF 0