Albon rögtön a verseny elején, a melbourne-i pálya 6-os kanyarjában veszítette el uralmát Williamse felett, majd nagy sebességgel a gumifalnak csapódott, ahol aztán félig-meddig visszacsúszott a pályára. Csak a szerencsén múlt, hogy a mögötte érkező versenyzők el tudták kerülni a balesetet. A versenyirányítás előbb a biztonsági autót küldte pályára, majd úgy döntött, piros zászlókkal megszakítja a futamot.
Nico Hülkenberg egyike volt azon pilótáknak, akik szinte közvetlenül Albon mögött autóztak a becsapódáskor. A Haas versenyzője a verseny után azt mondta, nagyon ijesztő pillanat volt, amikor elszáguldott az összetört Williams mellett.
„Komolyan mondom, hogy majdnem becsokiztam babban a pillanatban! Nagyon ijesztő volt. Hála az égnek nem történt semmi. De az ilyen az rémálom. Megérkezni vakon egy kanyarba egy utcai pályán” – mondta a német pilóta. „Ez egy nagyon rossz típusú baleset volt: elveszítette az autó hátulját, ütközött, majd visszacsúszott a pályára. És mivel sóderágy volt ott, nagy volt a por, szóval nem sokat lehetett látni.”
„Azt hiszem, Pierre [Gasly] volt előttem, ő volt az első autó, én pedig a második, és nincs sportbíró a világon, aki ilyen gyorsan reagálni tud. Nem voltak sárga zászlók, csak a porfelhőt láttam, és azt, hogy repülnek a kavicsok, szóval nem az ideális íven fordultam, egy kicsit szélesebben vettem a kanyart.”
„De szerintem így sem sokon múlt, hogy elkerültem – rögtön üvöltöttem is a rádión, hogy küldjék be a biztonsági autót, és hogy veszélyes helyzet volt.”
Hülkenberg végül a 7. helyen zárta a kaotikus versenyt, így megszerezte első pontjait a szezonban.
„Őrült verseny volt, sok minden történt. Nyilván a piros zászlóval volt egy ingyen kiállásunk, ez a kezünkre játszott” – magyarázta. „Aztán elég magányosan telt a verseny, csak követtem az elöl autózókat, aztán védekeztem Landóval [Norris] szemben. Kicsit küszködtem a gumikkal, sajnos nem tudtam megvédeni a pozíciómat.”