Látványos véget ért George Russell futama április elején Melbourne-ben, miután a Mercedes erőforrása minden előjel nélkül kigyulladt. Pedig a brit pilóta a nagydíj első körében óriási manővert bemutatva átvette a vezetést Max Verstappentől, akit érzése szerint akár a futam végéig képes lett volna maga mögött tartani. Erre már nem került sor, miután a bokszkiállását követően lángok csaptak fel a Mercedes hátuljából, így Russell pontok nélkül zárta a futamot.
A csapat természetesen megpróbált minél több motorkomponensbe új életet lehelni, ám az erőforrás olyan súlyos károkat szenvedett, hogy csak az elektronikai elemeket tudták megmenteni. A mechanikus komponensekben törmelék miatt olyan károk keletkeztek, amelyek miatt azok használhatatlanná váltak.
Ennek következtében szinte biztos, hogy Russellre a szezon végéig rajtbüntetés vár, hiszen belsőégésű motorból, turbófeltöltőből, MGU-H-ból és MGU-K-ból is mindössze három-három egységet használhatnak fel a csapatok egy idényen belül, más szóval minden egységgel átlagosan kicsivel több mint hét versenyhétvégét kellene teljesíteniük. Ez váratlan fordulat attól a csapattól, amely a hibrid éra kezdete óta messze a legmegbízhatóbb erőforrásokat gyártotta.