A Mercedes jelentős fejlesztésekkel érkezett a monacói hétvégére annak reményében, hogy némi lendületet nyerhet a riválisokkal szemben a vártnál gyengébb szezonkezdet után, hiszen az év első öt futamán egyetlen dobogós helyezést tudtak csak szerezni Hamilton melbourne-i második helye révén. A csapat Imolában szerette volna először kipróbálni az újításokat, amelyek között új padlólemez és megnövelt, tradicionálisabb oldalszekrény is helyet kapott, ám a múlt hétvégi nagydíj törlése után úgy döntöttek, az adatgyűjtés szempontjából kevésbé releváns, valamint nagyobb balesetveszéllyel is fenyegető Monacóban így is bevetik azokat, nem várva velük Barcelonáig.
Bár az edzéseredmények még nem árulkodtak látványos javulásról, a csapat eddig elégedett az új fejlesztések működésével. Némi porszem került azonban a titkolózás gépezetébe, amikor Hamilton balesetét követően a harmadik szabadedzés végén daruval emelték ki a W14-es modellt a pályáról, a nagy magasságokba felhúzott autó pedig így közszemlére bocsátotta új padlólemezének idomait Monaco és a világ érdeklődő tekintetei számára. Az autók padlózata az a terület, amelyet a rivális csapatok a legnehezebben tudnak szemrevételezni, hiszen normál körülmények között néhány centiméter híján az aszfalthoz tapadva rejtve marad, ám Hamilton hibája most közvetetten temérdek izgalmas elemeznivalót is nyújtott az ellenfeleknek.
A látottak fontosságáról James Vowles, a Williams csapatvezetője beszélt, aki tavalyig még maga is a Mercedes alkalmazásában állt.
„Sokat tanulhatunk belőle. Mindig jól ki tudjuk beszélni azt is, amit a karosszérián látunk, ám az igazi titkok az autók alatt találhatóak” – idézi Vowlest a motorsport-total.com.
„Nagyon ritka, hogy egy autót felemelnek és láthatóvá válik a padlólemeze. Konkrétumokat nem igazán nyerhetünk ki belőle, de azt megfigyelhetjük, hogy a csapat hogyan tereli a levegő útját az autó első részétől a padlózaton át, amíg hátul ki nem szökik. Ki fogjuk elemezni a látottakat a gyárban, és megpróbálunk rájönni, miben különbözik az ő megközelítésük a miénktől.”
„Ez igazán csak akkor segít, ha azt is megértjük, miért tervezték a padlólemezt az adott módon. Amíg ezt nem tudjuk biztosan, addig lemásolhatjuk ugyan, de nem leszünk képesek továbbfejleszteni azt.”
A Mercedes háromnegyed órával a monacói időmérő kezdete előtt adott helyzetjelentést Hamilton autójának állapotáról – a szerelési munka akkor még zajlott, de a baleset nem tűnt súlyosnak ahhoz, hogy veszélybe sodorja a brit kvalifikációját.