Leclerc nem jutott be a Q3-ba a montreali kvalifikáción, az időmérőt követően pedig meglehetősen dühös nyilatkozatokat tett, mondván, a Ferrarinál ezúttal sem hallgattak rá, hiába kérte ugyanis, hogy tegyék fel autójára a slick-abroncsokat, csak túl későn tették ezt meg.
„Szerintem túlságosan megnehezítjük a saját életünket. Az ilyen helyzetekben egyértelmű véleményen voltam. És igen, végül úgy döntöttünk, valami mást csinálunk. Szóval frusztrált vagyok” – mondta a fiatal monacói. „Ennél jobbnak kell lennünk. És nem engedhetünk meg magunknak újra ilyen hibákat. Szóval beszélni fogok a csapattal.”
Leclerc és a Ferrari aztán át is beszélték a történteket, Fred Vasseur csapatfőnök pedig egy interjúban azt mondta, a monacói pilóta ma már más véleményen van, mint közvetlenül az időmérő után.
„Remek beszélgetésünk volt erről, ő pedig azt mondta: ’oké, tévedtem’” – idézi a francia szakembert a Motorsport.com című internetes lap. „Tudják, hogy mindig megvédem a srácaimat, a versenyzőket. Tökéletesen megértem, amikor kiszállnak az autóból egy rossz eredmény után, majd megkapják valakitől a kérdést, hogy ’elégedett voltál-e ezzel a stratégiával?’ Persze, hogy azt mondják, hogy nem!”
„Soha nem találnak egyetlen olyan versenyzőt se, aki azt mondta, ’igen, szuper volt, de elb*sztam – de amúgy szuper volt’.” A lényeg, hogy olykor szerintem jobb beszélni a csapattal. És mi így tettünk az időmérő után. Egy nagyon higgadt nagyon konstruktív, és nagy közvetlen beszélgetés volt.”
Vasseur azt mondja, a Ferrari által elvégzett analízis alapján a gumikkal kapcsolatos döntés nem játszott kulcsszerepet abban, hogy Leclerc kiesett a Q2-ben, hiszen a mezőny többsége ugyanúgy taktikázott, ahogy ők.
„Ugyanaz a stratégiánk volt, mint az autók 90 százalékának, szóval inkább arról volt szó, hogy Charles egy kicsit idegesebb volt az autó miatt.”
Arra a kérdésre, hogy mi a helyzet azzal, hogy a csapatrádión elhangzott beszélgetés szerint egyet nem értés volt a versenyző és a mérnöke között, Vasseur így felelt: „Szerintem teljesen normális, hogy néha más érzéseik vannak, mint azoknak, akik a bokszutca falán ülnek.”
„Egyrészt bíznunk kell a megérzéseinkben, másrészt viszont ott van nekünk egy globális kép arról, hogy mit csinálnak a többiek. És amikor ott vagy a hajtűben, és a montreali utolsó kanyarban, akkor nem tudod, hogy mit csinálnak a többiek. Egy közös döntésnek kell lennie, néha igazunk van, máskor nem, de nincs egyetlen egyértelmű út.”
„Csak a versenyző nem dönthet, mert ha így lenne, és nem lát egy autót, ami épp megáll a pályán, vagy ilyesmi, akkor rosszul dönt. Ez azt jelenti, hogy közös döntésnek kell lennie. Ezt nem mindig könnyű, és olykor szerencse kérdése is. Az időmérőn szerintem a stratégia végül kellően jó volt ahhoz, hogy bejussunk a Q3-ba, mert a csapatok 90 százaléka így taktikázott.”