Charles Leclerc csupán a 7. helyen ért célba a hungaroringi versenyen, ahol egy 5 másodperces büntetés, valamint egy kerékcserénél felmerült probléma is hátráltatta. Csapattársa, Carlos Sainz eközben a 11. helyről rajtolva lett 8. Fred Vasseur elárulta, jobb eredményeket vártak – főleg a nehezen alakult silverstone-i hétvége után.
„Nem ilyen eredményre számítottunk Budapestre érkezve, de azt gondolom, jelentősen befolyásolta az időmérőn elért 6. és 11. helyezés” – mondta a francia szakember. „A rajtnál kellett némi kockázatot vállalnunk, Sainz a lágyakkal rajtolt, ami jó választásnak bizonyult. Ugyanakkor viszont tudtuk, hogy fel kell majd raknunk két garnitúra keményet is, ami elég nehéz volt.”
„Charles oldalán a verseny szerintem sokkal jobb volt, mivel a tempó megvolt, a büntetés, illetve a kerékpisztollyal kapcsolatos probléma viszont közbe szólt. A kerékcsere során 8 másodpercet veszítettünk, aztán ott volt a forgalom is. Talán az 5. helyen végezhetett volna.”
Vasseur elárulta, a csapat által elkövetett hibák mellett nem sikerült optimalizálni az újfajta gumikiosztással megreformált hétvégét.
„Időre van szükségünk, hogy megértsük, mit csináltunk jól és rosszul, mert a formátum más volt. Nem könnyű kielemezni a teljes hétvégét, és szükség van minden eredményre, hogy mérnöki oldalról megvizsgáljuk az egészet. De azt gondolom, a hétvége elejétől kezdve túl sokat hibáztunk, nemcsak a kerékcserével, a bokszbejárattal, vagy a szombati időmérővel, illetve a gumikezeléssel. Alapvetően több potenciál volt bennünk, mint amennyit megmutattunk szombaton, a vasárnapi versenyen pedig Charles-lal mintegy 20 másodpercet veszítettünk.”
Arra a kérdésre, hogy miképp lehetne orvosolni a hibákat, Vasseur így felelt: „Életem elmúlt 35 évét a bokszutca falán töltöttem, és pályafutásom minden egyes hétfőjén meg kell csinálni a listát, és hosszú a hibák listája. Néha látja ezeket az ember, máskor nem – a csapatfőnök feladata viszont összeállítani ezt a listát a csapat tagjaival, és megoldani őket.”
„Nagyon nyitott vagyok azzal kapcsolatban, hogy lesznek még hibáink. De ez szerintem Toto [Wolff] is elmondja majd, ha megkérdezik tőle.”
Vasseur januárban vette át a Ferrari irányítását, azt pedig elismeri, nem olyan eredményeket értek el eddig, mint szerettek volna.
„Nem ilyen eredményekre számítottunk, sokkal jobbakra. De ez van, dolgoznunk kell. Az az érzésünk, hogy az időmérőkön nagyon-nagyon közel vagyunk Max mögött, olykor Max szintjén. Javulnunk kell, de nem vagyunk olyan messze. A Versenytempó tekintetében viszont a Red Bull mérföldekkel a többiek előtt jár. És tudjuk, hogy az időmérős eredmény döntő jelentőségű, hogy tiszta legyen előttünk a pálya. Minden egyes autóra nagy hatással van a piszkos levegő. Amint a 2. helyről rajtolsz, sokkal jobb formába kerülsz.”