A Haas pilótája jelenleg az egyetlen német versenyző a mezőnyben, hazájában azonban nincs lehetősége versenyezni, utoljára ugyanis 2020-ban, még a koronavírus-járvány idején rendeztek F1-es futamot – akkor a Nürburgringen tartották az Eifel Nagydíjat.
Pedig az ország olyan világbajnokokat adott a Forma-1-nek, mint Michael Schumacher, Sebastian Vettel, vagy Nico Rosberg – ők persze már nem versenyeznek, ráadásul a sportág népszerűségének az is sokat ártott, hogy egy ideje már csak fizetős TV-csatornán követhetők figyelemmel a versenyek.
Hülkenberg viszont úgy látja, vannak egyéb tényezők is, amik szerepet játszanak abban, hogy a Forma-1 elveszítette vonzerejét szülőhazájában.
„Németország mindig el volt kényeztetve Michaellel, aztán Sebastiannal és Rosberggel. Ráadásul ott volt a Mercedes is, az elmúlt legalább 30 évben mindig nagyon erős jelenlétünk volt az F1-ben” – mondta a német versenyző. „Azt gondolom, olykor a sport is népszerűbb, nagyobb rá az igény, és olykor természetesen módon elakad egy kicsit.”
„Ugyanakkor azt is gondolom, hogy Németországban általánosságban véve az a felfogás az autóiparról, hogy az a felelős a klímaváltozásért, és nem fenntartható. És ezt hiszem, ez kihat a motorsportra is. Azt gondolom, ez a felfogás, illetve az, amit a politikusok mondanak, hogy ez rossz, az valahogy negatív hatással van az F1-es versenyzésre is.”
Hülkenberg azt mondja, az ő pályafutására nincs jelentős hatással az, hogy van-e verseny Németországban, vagy sem.
„Nem lennék ellene természetesen, de számomra nem sok mindenen változtatva. Nem számítok arra, hogy így lesz. De nem vagyok ott a színfalak mögött, így nem tudhatom, talán néhányan törekednek erre.”
A Forma-1 vezetősége egyébként nincs elzárkózva attól, hogy ismét Németországba vigye a száguldó cirkuszt: a sportág elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali még tavaly arról beszélt, remélik, hogy hamarosan erre lesz is lehetőségük.