A Spyker vezetősége bízik benne, hogy a jövő héten megnyíló, vadonatúj szélcsatornájukkal jobbak lesznek az esélyeik a további fejlődésre. A kiscsapat teljesítménye folyamatosan javult az elmúlt versenyeken, és Monacóban már felvették a versenyt legnagyobb ellenfeleikkel.
A Spyker vezetősége bízik benne, hogy a jövő héten megnyíló, vadonatúj szélcsatornájukkal jobbak lesznek az esélyeik a további fejlődésre. A kiscsapat teljesítménye folyamatosan javult az elmúlt versenyeken, és Monacóban már felvették a versenyt legnagyobb ellenfeleikkel.
A Ferrari erőforrásokkal futó kiscsapat Monte-Carlóban hatalmas bravúrt ért el, ugyanis az időmérő edzés előtti utolsó szabadedzésen az esőben mindenkit elvert. A kvalifikáció ugyan már nem sikerült ennyire jól, a versenyen mégis harcba szállhattak versenyzői azokkal az ellenfeleikkel, melyeket korábban még csak megközelíteni sem tudtak.
A Monacóban tapasztaltak alapján a holland cégóriás komoly előrelépésre számít a hétvégén megrendezésre kerülő Kanadai Nagydíjon, noha tisztában van azzal, hogy a hercegségben soha nem jönnek ki igazán a valós erőviszonyok. A vezetőség azonban nem véletlenül optimista a jövőt illetően, ugyanis a jövő héten hadrendbe állítják a brackley-i főhadiszálláson lévő szélcsatornát, melytől komoly előrelépést remélnek.
“A szélcsatornát a jövő héten nyitjuk meg, és a munkálatok nem sokkal azt követően meg is kezdődnek” – mondta a csapat technológiai vezetője, Mike Gascoyne. “Június végére már teljes műszakban folyik majd a munka, és hónapokkal később már érezhetjük az új részleg előnyeit. Talán egy kicsit több időbe telik, mint amire előzőleg számítottunk, de mire minden módosítást elvégzünk, rengeteget javulhatunk, mely majd a jövő évben fog csak igazán érződni.”
A szakember azonban rávilágított arra is, hogy a Spykernek minél előbb meg kell erősítenie tervezői-, illetve gyártói részlegét, hogy maximálisan ki tudja használni az új szélcsatorna előnyeit.
“Jelenleg az aerodinamikai csomag frissítésén dolgozunk, de természetesen már a jövő évre is gondolnunk kell, így mindenképpen meg kell erősítenünk egyes részlegeinket, hogy ki tudjuk aknázni az új szélcsatorna adta előnyöket” – tette hozzá Gascoyne, aki korábban a Toyotánál dolgozott, mint technikai igazgató.