A Red Bull csapata múlt héten mutatta be 2024-es versenyautóját a nagyközönségnek, és bár sokan arra számítottak, az RB20-as nem sokban különbözik majd elődjétől, a világverő RB19-estől, az energiaital-gyárosok valójában rengeteg újítást vonultatnak fel az új idényre.
A Red Bull az oldalszekrényeket illetően egy hasonló koncepció mentén indult el, mint amilyet korábban a Mercedes alkalmazott — és amelybe a német csapat bele is bukott. Úgy hírlik, a bajnokság hűvösebb versenyeire a Red Bull egy még extrémebb megoldással készülhet.
Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója azt mondja, a szimulációk alapján okuk van az optimizmusra, de persze nem lehetnek biztosak abban, hogy az RB20-as versenygép a várakozásoknak megfelelően működik majd a valóságban. Az osztrák szakember szerint ezért a ma kezdődő háromnapos bahreini teszt kulcsfontosságú lesz az istálló számára.
„Ők szintén meg voltak győződve az oldalszekrény nélküli koncepciójuk kapcsán az adatok alapján, de a gyakorlatban egyáltalán nem működött” — magyarázta Marko a Servus TV kérdésére. „A teszteken most látni fogjuk, hogy sikeresen implementálni tudjuk-e ezt a megoldást, vagy mondjuk úgy, hogy egy hasonló megoldást.”
„Adrian Newey mindig is a radiátorok nélküli autókat favorizálta. De természetesen a motormérnökök nem tudják megvalósítani. Ez logikus. Nem olyan extrém a miénk [mint a Mercedesé volt], de hasonló irányba mentünk el az elképzelést illetően.”
„Több ez egy evolúciónál. Egy kisebb revolúció. Ez az alapja annak, amit használni fogunk 2024-ben. A szimulációk során és a szélcsatornában az egész nagyon jól működött.”