Hamilton csak a 9. helyen futott be az évad negyedik versenyén, azóta pedig már kiderült, a Forma-1 legeredményesebb versenyzőjét szárnyproblémák hátráltatták, miután a verseny során egy koccanásban megsérült a W15-ös kódjelű versenyautó egyik szárnylapja.
Mindezt most a csapat vezető mérnöke, Andrew Shovlin is megerősítette: „Valóban vesztettünk némi teljesítményt. Nemcsak a leszorítóerő abszolút vesztesége volt a probléma, hanem az is, hogy az autó kissé túlkormányozottá vált egy olyan etapon, ahol már így eleve hajlamos volt erre.”
A vasárnapi versenynapon a vártnál melegebb időjárási körülmények fogadták az F1-es csapatokat, ám mivel az autók a parc fermé szabályok hatálya alatt voltak, legfeljebb a szárnybeállításokon lehetett módosítani a rajt előtt.
„A pálya meleg volt, így a rajtrácson kicsit lejjebb vettük a szárny beállítását” — magyarázta Shovlin. „De ez a további veszteség problémát okozott számára, és az első etap során igencsak korlátozva volt az autó eleje miatt.”
Az első rajtot követően Daniel Ricciardo és Alex Albon balesete miatt piros zászlóval leintették a versenyt, a Mercedes pedig úgy döntött, Hamilton és George Russell esetében az egykiállásos stratégia mellett teszi le voksát a Pirelli kemény keverékű abroncsaira támaszkodva. A taktika nem jött be, a verseny utolsó szakaszában mindketten kiálltak egy szett közepes keverékű gumiért.
„A bokszkiállásnál nem változtattunk a szárnyon, de visszaállíthattuk némi szöget a terelőlapokon. Így kicsit több terhelést helyeztünk az autóra, ami sokkal jobb helyzetbe hozta azt” – tette hozzá Shovlin.
„Tehát, ahogy mondtam, a fő számok tekintetében nem sokat nyertünk a köridő tekintetében, de az első etapon tapasztalt problémákat mindenképpen fokozta.”