Norris készen állt a kerékcserére, a Ferrari viszont ügyesen kordában tartotta a McLarent - F1VILÁG.HU

Norris készen állt a kerékcserére, a Ferrari viszont ügyesen kordában tartotta a McLarent

HIRDETÉS
Az egész versenyen készen állt a McLaren Forma-1-es csapata arra, hogy frissebb gumikat szereljen Lando Norris autójára, a Ferrari azonban tökéletes munkát végzett, és nem biztosított lehetőséget a wokingiaknak a kiállásra — mondja a csapatot irányító Andrea Stella.
Lando Norris (McLaren)

A McLaren csapata egy 2. és egy 4. hellyel zárta a Forma-1-es Monacói Nagydíjat: Oscar Piastri a győztes Charles Leclerc mögött ért célba, míg Lando Norris a másik Ferrarit hajtó Carlos Sainzot üldözte a 78 körös verseny során.

Leclerc viszont az élen rendkívüli mértékben kontrollálta a tempót — a verseny nagy részében 3-4 másodperccel lassabb köröket autózott annak érdekében, hogy a mezőny ne szakadjon szét, és a mögötte autózók ne tudjanak kiállni a bokszba frissebb gumikért.

Andrea Stella, a Mclaren csapatfőnöke elárulta, miután a Mercedes versenyzője, George Russell a kemény gumikkal rajtolt, és a piros zászlós versenymegszakítás után a közepes keverékű abroncsokat volt kénytelen használni, jelentősen menedzselnie kellett az abroncsokat. A McLarennél szerették volna, ha Russell stabil 20 másodperces hátrányba kerül Lando Norrisszal szemben, hogy a brit ki tudjon állni friss gumikért, a Ferrarinál azonban pontosan tisztában voltak ezzel, és hatékonyan menedzselték a tempót az élen.

Eközben azonban Norris folyamatosan nyomás alatt tartotta Sainzot: az 54. körben pedig a McLaren és Russell között több mint 20 másodpercnyire nőtt a különbség, a következő két körben azonban Sainz 2 másodperccel visszalassított körönként, így Norrisnak végül nem volt lehetősége kiállni kerékcserére.

„Ami a bokszkiállást illeti Lando esetében, igen, fontolgattuk, és természetesen fontolgattuk az egész versenyen, de a Ferrari szerintem remek munkát végzett azzal, hogy folyamatosan az egyik Mercedes „ablakában” tartotta Landót. Ez a ‘pit window’ talán egyetlen körre nyílt ki számunkra, de akkor is egy kicsit kockázatos lett volna, mert ha csak 1 másodperccel is lassabb lett volna a kerékcsere a szokványosnál, a Mercedes mögé kerültünk volna, és akkor annyi.”

„Ahogy láthattuk, hiába vagy 3 másodperccel gyorsabb, nem lehet előzni. Szóval szerintem jó munkát végzett a Ferrari azzal, hogy elkerülték, hogy megnyíljon nekünk a bokszkiállás lehetősége, pedig nyilvánvalóan érdekes verseny lett volna azzal, ha Lando autójára frissebb abroncsok kerülnek.”

„De az alapján, amit a verseny során láttunk az előzések tekintetében, szerintem még a frissebb közepes keverékkel sem tudtuk volna megelőzni Carlos. Szóval kétlem, hogy változtatott volna az eredményen.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Norris készen állt a kerékcserére, a Ferrari viszont ügyesen kordában tartotta a McLarent
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa
Marko elárulta, mikor dönt Perez sorsáról a Red Bull
Sainz győzelmi esélyekben bízik, de óvatosságra int

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!