Arról, hogy a francia gyártó sutba dobja 2026-os motorfejlesztéseit, és gyakorlatilag leállítja F1-es motorprogramját, már jó ideje pletykálnak, a Renault igazgatósága azonban végleges döntést csak most hozott az ügyben.
A francia vállalat hétfőn adott ki közleményt, melyben megerősítette: leállítja 2026-os V6-os erőforrásának fejlesztését, és a következő szezon végén motorgyártóként kivonul az F1-ből. A közlemény mindazonáltal említést tesz arról, a Viry-ben állomásozó motorrészleg a következő idény végéig gőzerővel dolgozik, hogy támogassa az Alpine csapatát.
„A Viry-ben zajló Forma-1-es tevékenységek, az új motor fejlesztését kivéve, a 2025-ös szezon végéig folytatódnak” – áll a közleményben.
„A Viry-Châtillonban dolgozó alkalmazottak képviselőivel folytatott konzultációs folyamatot és párbeszédet követően az Alpine úgy döntött, hogy létrehoz egy F1-es felügyeleti egységet. Ennek az egységnek az a célja, hogy fenntartsa az alkalmazottak tudását és készségeit ebben a sportban, valamint az innováció élvonalában maradjon a Hypertech Alpine különböző projektjei kapcsán.”
Az Alpine hangsúlyozta, hogy a Viry jelenlegi összes dolgozójának garantálják a jövőbeni munkahelyeket.
Philippe Krief, az Alpine vezérigazgatója elmondta: „A Hypertech Alpine központ létrehozása kulcsfontosságú az Alpine fejlesztési stratégiájában, és tágabb értelemben a csoport innovációs stratégiájában is.”
„Ez egy fordulópont a Viry-Châtillon telephely történetében, amely biztosítja a szakértelem folytonosságát, valamint ezek ritka képességeinek bevonását a csoport ambiciózus jövőjébe, miközben erősíti az Alpine pozícióját, mint ‘innovációs garázs’. A versenyzés DNS-e továbbra is a márka alapköve marad. Ez továbbra is táplálni fogja az egyedülálló ipari és autóipari projektet, különösen a Hypertech Alpine révén.”
Az Alpine csapata közben Flavio Briatore vezetésével jelenleg is egyeztetéseket folytat a Mercedesszel, jó esély van ugyanis arra, hogy a francia istálló 2026-tól a németek V6-os erőforrásával folytatja Forma-1-es szereplését.