2024-es szezon zárófutamán 27˚C-os levegőhőmérséklet és közel 34˚C-os aszfalt fogadta a rajt idején, és mivel a versenyt villanyfényben rendezték meg, az időjárási körülmények egyre hűvösebbé váltak. A pole pozícióból a McLaren versenyzője, Lando Norris rajtolhatott csapattársa, Oscar Piastri mellől, a második sorban Carlos Sainz és Max Verstappen vágott neki a versenynek. Lewis Hamilton utolsó mercedeses versenyét csak a 16. helyről kezdhette meg, míg Charles Leclerc a 19. helyről várta a piros lámpák kialvását.
Noha az egyéni világbajnoki cím sorsa már Las Vegasban eldőlt, a konstruktőri trófeáért tovább harcolt a McLaren és a Ferrari: a wokingiak 21 pontos előny birtokában érkeztek meg az évadzáróra.
A RAJT
A McLarenek jól kapták el a rajtot, Verstappen azonban a 4. helyről nagyon agresszíven támadott, az 1-es kanyarban próbált bebújni Piastri mellé, de a két autó összeért, és mindketten megpördültek. A négyszeres világbajnok később 10 másodperces időbüntetést kapott a baleset okozásáért. A nyitókörben Sergio Perez Valtteri Bottasszal ütközött, ő is megpördült a Red Bull-lal, a következő körben pedig megállt a pálya szélén, így a virtuális biztonsági autós protokoll lépett érvénybe. A mexikói így már a második körben feladni kényszerült a versenyt.
A 4. kör végén Piastrit a bokszba hívták, kemény keverékű abroncsokat kapott. Charles Leclerc a 19. helyről rajtolva remekül felzárkózott, a 8. körben már a 7. helyen száguldott. A monacói versenyző aztán hamarosan Alonso és Hülkenberget is maga mögé utasította.
A 15. körben Norris előnye 3,5 másodperc volt az élen Sainz előtt, míg Gasly magabiztosan tartotta magát a 3. helyen Russell előtt. Leclerc-t a 20. kör végén hívták a bokszba kerékcserére, a monacói a kemény keverékű gumikat kapta, a 8. helyen folytatta a versenyt.
Carlos Sainz a 25. kör végén érkezett a bokszba a 2. helyről, egy körrel később pedig Norris is megérkezett. Mindketten a kemény keverékű gumikkal folytatták a versenyt. Sainz az egy körrel korábbi kiállással több másodpercet is hozott ellenfelén, de maradt a 2. pozícióban.
A 29. körben Verstappen is érkezett a bokszba: letöltötte 10 másodperces büntetését, majd megkapta a kemény keverékű gumikat. A holland a 11. helyre jött vissza.
A 31. körben Magnussen előzte Bottast, a finn pilóta azonban nagyon elrontotta a hosszú egyenes végén lévő féktávot, és beleszállt a dán versenyautójába. Magnussen folytatni tudta, Bottas azonban feladni kényszerült a verseny.
Lewis Hamilton a 34. körben érkezett meg első – és egyetlen tervezett – kerékcseréjére. A hétszeres világbajnok közepes keverékű gumikat kapott a második etapra, a 7. helyről folytatta a versenyt.
Norris nagyon magabiztos versenyzést bemutatva végül győzött Abu Dhabiban, a Ferrari pedig hiába tett meg minden tőle telhetőt, a konstruktőri címet végül 1998 óta először a McLaren csapata nyerte meg. Sainz ért végül célba a 2. helyen, míg a 19. helyről induló Leclerc harmadikként futott be a két Mercedes, valamint a világbajnok Max Verstappen előtt. Lewis Hamilton az utolsó körben előzte meg csapattársát, George Russellt a 4. helyért.
Pontot szerzett még az évad utolsó versenyén Pierre Gasly, Nico Hülkenberg, Fernando Alonso és Oscar Piastri.
A 2025-ös Forma-1-es világbajnoki évad március 15-én rajtol majd el Melbourne-ban, jövő kedden azonban a száguldó cirkusz csapatai még egy tesztnapot eltöltenek Abu Dhabiban, ahol jó néhányan már új csapataik színeiben körözhetnek.
Az Abu Dhabi Nagydíj végeredménye: