A 2025-ös szezontól kezdődően a versenyek során bevezetésre kerülnek az úgynevezett „hőveszély-szabályok”, amelyek célja a pilóták védelme extrém hőmérsékletek esetén. Az FIA hivatalos időjárás-előrejelző rendszere alapján, ha a versenyhétvégére előre jelzett hőmérséklet meghaladja a 30,5°C-ot, vagy ha a versenyigazgató ezt indokoltnak látja, „hőveszély” kerül kihirdetésre.
Ezen helyzetekben kötelező lesz a csapatok számára, hogy hűtőrendszerekkel lássák el a versenyautókat a pilóták védelme érdekében. Az új felszerelés miatt a minimális autósúly 5 kilogrammal nő, amely az egész versenyhétvégére érvényes lesz.
A DRS-re vonatkozó szabályok is szigorodtak: a hátsó szárny rései közötti minimális távolságot csökkentették, az eddigi 10-15 mm helyett 9,4-13 mm közötti értékeket határoztak meg. A DRS aktivált állapotában az alsó határ továbbra is 85 mm. Az FIA emellett megtiltotta az ún. „mini-DRS” megoldások alkalmazását, amelyeket a McLaren 2024-ben a bakui versenyen sikerrel használt az MCL38-as kódjelű autókon.
Az új szabályok értelmében a DRS-nek kizárólag két pozíciója lehet, és a rendszer deaktiválásakor a hátsó szárnynak pontosan vissza kell térnie az alapállapotba.
A most elfogadott 2026-os szabályok részletesen tisztázzák az aktív aerodinamikai elemek alkalmazását. A szabályok értelmében az első szárny két mozgatható elemét különböző módokba kell állítani: az egyik beállítás kanyarodásra, a másik egyenes vonalú haladásra szolgál. Az elemek forgását fizikai ütközők korlátozzák, hogy ne lépjék túl az előírt határértéket.
Újdonságként megjelent a lehetőség, hogy az első szárny véglapjaira kisebb szárnyacskákat helyezzenek fel. A hátsó szárny tekintetében a korábbi három kötelező elemből álló kialakítást rugalmasabbá tették: mostantól „maximum három” elem használata engedélyezett, így a két elemes szárnyak is szabályosak maradnak. Az aktív aerodinamikai szabályokat ehhez igazították, lehetővé téve, hogy a fő felület kivételével bármelyik elem forgatható legyen.
A padlólemez szabályozása szintén módosult: új oldalfalak, szárnyacskák és terelők bevezetése növeli az autók által generált leszorítóerőt. Az autó kerekek körüli karosszériaelemek is módosultak, deflektorokat és „törmelékvédőt” adtak hozzá, továbbá a kerékházak szabályozását is átdolgozták.