A Toyota Racing újdonsült versenyzője, Timo Glock szerint a vezetést segítő elektronikai berendezések hiánya nem lesz komoly kihatással a köridők alakulására, és a megszorítások ellenére közel ugyanolyan gyorsak lesznek a versenygépek, mint korábban voltak.
A Toyota Racing újdonsült versenyzője, Timo Glock szerint a vezetést segítő elektronikai berendezések hiánya nem lesz komoly kihatással a köridők alakulására, és a megszorítások ellenére közel ugyanolyan gyorsak lesznek a versenygépek, mint korábban voltak.
A GP2 tavalyi világbajnoka az idei évben a Toyota istállót erősíti majd a Forma-1-ben. A német versenyző a héten Valenciában dolgozik csapatával, hogy a lehető legjobban felkészülhessen az előtte álló szezonra.
Bár az egységesített elektronikai rendszer (ECU) bevezetése kezdeti nehézséget okozhat a versenyzők számára, Glock úgy gondolja, a vezetést segítő elektronika hiánya nem lesz komolyabb kihatással a köridőkre, bár nyilvánvaló, hogy több lesz a hibázási lehetőség a hosszabb etapok alatt a versenyeken.
“Úgy gondolom, hogy a köridők nem fognak változni. Biztos vagyok benne, hogy az első versenyen a sebességünk ismét a régi lesz, mert az autók addig komoly fejlesztésen esnek át, nem is beszélve arról, hogy a versenyen mindig másképp alakulnak a dolgok” – mondta Glock az e heti teszteknek helyet adó Valenciában.
“Mikor kezdenek kopni a hátsó gumik, az autó stabilitása megbomlik, így szerintem elkerülhetetlen lesz a hibázás, de egy kör alatt nem lesz különösebb változás a köridők terén” – tette hozzá Glock, aki osztja kollégái véleményét, miszerint a kipörgésgátló hiánya komoly nehézségeket okozhat az esős versenyeken.
“Érezni fogjuk a kipörgésgátló hiányát, különösen az esős versenyeken, de biztos vagyok benne, hogy hamar hozzászokunk a helyzethez, és azok, akik eddig is gyorsak voltak, továbbra is azok maradnak. Talán több hibát fogunk látni, de ez teljesen normális. Legalább érdekesebbek lesznek a versenyek.”