A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Max Mosley szerint a sportfelügyelői testület megreformálása komoly előrelépést jelenthet az idei évben, és elkerülhető lesz a versenyek utáni huzavona, ami a tavalyi évet végigkísérte.
A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Max Mosley szerint a sportfelügyelői testület megreformálása komoly előrelépést jelenthet az idei évben, és elkerülhető lesz a versenyek utáni huzavona, ami a tavalyi évet végigkísérte.
Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a gyorsabb és következetesebb ítélkezés érdekében, az FIA megreformálta a sportfelügyelői testületet, amely a jövőben minden egyes versenyen három független felügyelőből áll majd, akiknek a munkáját az FIA elnöke, Max Mosley hivatalosa képviselője, Alan Donnelly segíti majd a futamokon.
Mosley bízik benne, hogy az új struktúrával elkerülhetőek lesznek a tavalyi problémák, mikor hosszas huzavona után született döntés a kétes ügyekben, amire legutóbb a Japán- és Brazil Nagydíjon volt példa, mikor felmerült a gyanú, hogy Hamilton sportszerűtlenül viselkedett a biztonsági autó mögött, illetve a BMW valamint a Williams a megengedettnél alacsonyabb hőmérsékletű üzemanyagot használt a szezonzárón.
“Alan munkája az lesz, hogy ő legyen a közvetítő a sportfelügyelők és a versenyirányítás között, és segítsen meggyorsítani a döntéshozást. Mostantól kezdve nem lesz kifogás arra, hogy miért tartott olyan sokáig döntést hozni egy-egy ügyben” – mondta Mosley, aki cáfolta azon híreszteléseket, melyek szerint Donnelly-nek beleszólása lenne a döntésekbe.
“Érti a dolgát, hatalmas tapasztalattal rendelkezik és független. Úgy gondolom, hogy remek munkát fog végezni. Nyomás alatt tartja majd a sportfelügyelőket, hogy minél előbb döntést hozzanak az ügyekben, azonban nem lesz beleszólása a történésekbe.”
A tavalyi évben rengeteg feladatot kaptak a sportfelügyelők, ami miatt Lewis Hamilton az év végén figyelmeztetett, ha nem változik a helyzet, nem szeretne tovább a Forma-1-ben versenyezni, ugyanis véleménye szerint túlságosan nagy szerepet kapott a politika a sportban.
“Nem hiszem, hogy ezek a dolgok a politikáról szólnak” – mondta Mosley. “A sportfelügyelők mindent megtesznek azért, hogy a résztvevőket rákényszerítsék a szabályok betartására. Embereink talán hibáztak Brazíliában, mer túl nagy izgalmat generálnak, de ez nem politika.”
“Mindenkinek meg kell értenie, hogy ez egy nagyon összetett sport, és mi mindent megteszünk azért, hogy a lehető legjobb munkát végezzük. Azonban minden csapat rengeteg módosítást eszközöl a versenyek között, közel 150 változtatás történik meg két futam között.”
“Mi mindent megteszünk azért, hogy bizonyosságot szerezzünk arról, senki nem járt el sportszerűtlenül. A csapatok rengeteg pénzt költenek a fejlesztésekre, a McLarennél például 140 mérnök dolgozik azon, hogy folyamatosan fejlessze az autót. Ez nagyon összetett dolog.”
“Én azt tanácsolom Lewisnak, hogy tegye a pénzét a bankba, és ne aggódjon túlságosan emiatt. Ha továbbra is gyors marad, akkor nem lesz gondja” – tette hozzá Mosley.