A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Max Mosley egy igen érdekes ötlettel állt elő, miszerint a csapatoknak kellene fizetniük azokat a szakértőket, akik azt felügyelnék, hogy senki ne költsön a megengedettnél többet.
A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Max Mosley egy igen érdekes ötlettel állt elő, miszerint a csapatoknak kellene fizetniük azokat a szakértőket, akik azt felügyelnék, hogy senki ne költsön a megengedettnél többet.
Annak ellenére, hogy a csapatok – a Ferrari kivételével – támogatják a költségvetési limit bevezetését a Forma-1-ben, nem fogadták jól az FIA elnökének legutóbbi ötletét, miszerint nekik kellene fizetniük a felügyelőket.
“Ha megvalósul az öltet, és ezzel a csapatok 200 millió helyett csak 100 milliót költhetnek, nem gondolom, hogy túlságosan nagy veszteség lenne, ha plusz 2 milliót el kellene különíteniük az alapba, mely a pénzügyi szakértők fizetésére lenne fordítva. Így is 98 milliót megspórolnának” – mondta Mosley a Reuters hírügynökségnek adott nyilatkozatában.
“Bízunk benne, hogy mindenünk meglesz ahhoz, hogy júniusra szabályt alkothassunk. Nyilvánvalóan lesznek olyan problémák, amelyekre nem készülhetünk fel előre, de akivel eddig beszéltünk, és számított a véleménye, az kivétel nélkül jó ötletnek tartotta a költségvetési limit bevezetését a sportban.”
Mosley azt is elhintette, hogy véleménye szerint egy legalább 30 pénzügyi szakértőből álló csoportra lenne szükség ahhoz, hogy megfelelően felügyelni tudják a csapatok költségvetését.
“A McLaren és a Ferrari tavalyi esete is bebizonyította, hogy ha minden erőforrást bevet, és megfelelően szakképzett brigáddal dolgozik az ember, akkor szinte mindent megtalál” – mondta Mosley. “Igen csekély annak az esélye, hogy valaki úgy tud csalni, hogy nem hagy nyomokat. Éppen ezért szerintem nincs akadálya a költségvetési limit bevezetésének, de még nagyon a kezdeti fázisban vagyunk.”
A csapatok pénzügyi képviselői csütörtökön találkoztak az FIA technikai tanácsadójával, Tony Purnellel Párizsban, hogy megbeszéljék a költségvetés maximalizálására vonatkozó új szabályokat.
Ha egy kicsit utánaszámolunk, akkor megéri elmenni pénzügyi szakértőnek az FIA-hoz, hiszen a tizenegy csapat összesen 22 millió dollárt fizetne az alapba egy évben, amit a 30 szakértő fizetésére költenének. Ez pedig annyit jelent, hogy egy pénzügyi szakértő éves fizetése 660 000 euró, ami nem kevesebb, mint 170 millió forint, tehát havi szinten kicsivel több, mint 14 millió. Természetesen az FIA rendelkezésére álló 22 milliós keretből néhányan nyilván eltennének egy keveset, adminisztrációs költség jogcímen, de még így is maradna elég a felügyelőknek