Az FIA elnöke, Max Mosley védelmébe vette az irányító testületet, és cáfolta azon híreszteléseket, melyek szerint nincs jól átgondolva a környezetbarát technológiákra való áttérés folyamata, és a jövő évben bevezetésre kerülő energiatároló-rendszerrel még primitívebb lesz a Forma-1.
Az FIA elnöke, Max Mosley védelmébe vette az irányító testületet, és cáfolta azon híreszteléseket, melyek szerint nincs jól átgondolva a környezetbarát technológiákra való áttérés folyamata, és a jövő évben bevezetésre kerülő energiatároló-rendszerrel még primitívebb lesz a Forma-1.
Annak ellenére, hogy a csapatok többsége izgatottan várja a jövő évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló-rendszer (KERS) érkezését, a Toyota motorrészlegének vezetője, Luca Marmorini a múlt hónapban elhintette, az új eszköz közel sem tartogat olyan nagy kihívásokat, mint azt egyesek beállítják.
A szakember úgy gondolja, hogy a Forma-1-ben bevezetésre kerülő KERS eszköz közel sem lesz olyan fejlett, mint a más versenyszériákban használt hasonló berendezések, ami azt is jelenti egyben, hogy annak még részeit sem lehet majd felhasználni az utcai autókban – ami az eredeti cél lett volna.
“Megmondom őszintén, hogy értetlenül állok az energiatároló-rendszer bevezetése előtt, mert az FIA által választott rendszer roppant primitív” – mondta Marmorini az olasz Autosprint magazinnak adott egy korábbi interjújában.
Mosley azonban védelmébe vette a szövetséget, és elmondta, mindennél fontosabbnak tartja, hogy olyan technológiákat vezessenek be a Forma-1-be, amelyeket egyszerűen és gyorsan át lehet ültetni a közúti autógyártásba.
A szakember azt is hozzátette, hogy az energiatároló-rendszer bevezetése csak az első lépés afelé, hogy minél környezetbarátabbá tegyék a motorsport királykategóriáját.
“2009-ben a Forma-1 elindul majd a környezetbarát technológiák irányába, és arra lesznek ösztönözve a csapatok, hogy az energia hatásfokát növeljék. A motorfejlesztések befagyasztásával csak úgy juthatnak előnybe, ha jobban és hatékonyabban használják fel a rendelkezésükre álló energiát” – mondta Mosley.
“Ez a hibrid eszköz, a kinetikus energiatároló-rendszer gyökeresen megváltoztatja a Forma-1-et. Minden eddiginél környezetbarátabbá teszi a sportot, nem is beszélve arról, hogy az új technológiákat az autógyártásban is könnyedén lehet majd használni” – tette hozzá az FIA elnöke.