Felipe Massa és Kimi Raikkönen végzett az élen az időmérő edzésen, így ők várhatják az első sorból a holnapi futam rajtját. A McLaren versenyzői, Heikki Kovalainen és Lewis Hamilton a második sorban foglalhatnak majd helyet, míg Trulli megverte a BMW párosát.
Felipe Massa és Kimi Raikkönen végzett az élen az időmérő edzésen, így ők várhatják az első sorból a holnapi futam rajtját. A McLaren versenyzői, Heikki Kovalainen és Lewis Hamilton a második sorban foglalhatnak majd helyet, míg Trulli megverte a BMW párosát.
Első etap
A BMW Sauber duója, és Heikki Kovalainen kivételével, a versenyzők már az első percekben kihajtottak a pályára, ami egyértelművé tette, mindenki tart az esőtől.
A Ferrari pilótái azonnal az élre ugrottak, akik közé később Hamilton ékelődött be a második helyen.
A BMW Sauber párosa, és Kovalainen csak az edzés felénél kezdte meg gyorskörét. A McLaren Mercedes finn pilótája 1:35.227-es idejével egy tizedet adott az addig élen álló Massának, és átvette tőle a vezetést. Heidfeld és Kubica felugrott a McLaren és a Ferrari duója mögé, ezzel biztosítva helyét az időmérő második körébe.
Az edzés vége felé járva a versenyzők többsége feltetette autójára a lágyabb keverékű abroncsokat, amelyek meghozták a várt eredményt. Jarno Trulli 1:35.205-ös idejével azonnal az élre állt a Toyotával, és az első helyet már nem is engedte ki a kezéből.
Az utolsó percekre is maradt némi izgalom. Rosberg, Alonso, Vettel, és Coulthard is a kieső zónában tartózkodott, ám utolsó gyorsköreiket hiba nélkül teljesítették, így gond nélkül bekerültek a második körbe. Fisichella mindent megtett annak érdekében, hogy továbbjusson, ám végül Barrichello elhappolta tőle a tizenhatodik helyet. Bourdais utolsó gyorskörén hibázott, így szintén kiesett.
Az első etap végén a következő versenyzők búcsúztak: Giancarlo Fisichella (Force India), Kazuki Nakajima (Williams), Sebastien Bourdais (Toro Rosso), Takuma Sato (Super Aguri), Adrian Sutil (Force India), és Anthony Davidson (Super Aguri).
Második etap
Annak ellenére, hogy a második edzésre sem jósoltak esőt, a McLaren versenyzői semmit nem bíztak a véletlenre. Már korán kihajtottak a boxutcába, hogy mihelyt zöldre váltanak a lámpák, azonnal megkezdhessék a körözést.
Ennek megfelelően Kovalainen és Hamilton azonnal az élre állt, ám jött a két Ferrari, és Raikkönen hat tizeddel megverve a McLaren finn pilótáját, 1:34.188-as űridővel átvette a vezetést az időmérő második körében.
A BMW Sauber duója sem tétlenkedett. Heidfeld öt tizeddel lemaradva az élen álló Raikkönentől, felugrott a második helyre, míg csapattársa, Robert Kubica megszerezte a negyedik helyet, akit Jarno Trulli követett a Toyotával az ötödik pozícióban.
A Renault kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso a nyolcadik helyen tanyázott, mikor a versenyzők megkezdték utolsó gyorsköreiket. Rosberg elbukott, nem sikerült megvernie a tizedik helyen álló Buttont. Glock közben felugrott a nyolcadik helyre, ami a Honda Racing brit versenyzőjének kiesését jelentette.
A nagyok is kijöttek még egy gyorskörre. Massa felugrott a második helyre, aki mögött Hamilton sorakozott fel, de egyikük sem tudott mit kezdeni Raikkönen űridejével. Alonso 10. pozíciója igencsak veszélyben volt az utolsó pillanatokban, ám a spanyol végül éppen, hogy csak bejutott az utolsó etapba.
A második etap végén a következő versenyzők búcsúztak: Jenson Button (Honda), David Coulthard (Red Bull Racing), Nelsinho Piquet (Renault), Rubens Barrichello (Honda), Sebastian Vettel (Toro Rosso), és Nico Rosberg (Williams).
Harmadik etap
Bár a tavalyi évvel ellentétben, idén már nincs üzemanyag égetés, hiszen az elfogyasztott üzemanyagot már nem tölthetik vissza autóikba a versenyzők a futam előtt, mégis a 2007-es idényt idézte az, mikor a pilóták felsorakoztak a boxutcában, hogy minél előbb megkezdhessék a körözést. Ennek az volt az oka, hogy lógott az eső lába.
Elsőként a McLaren versenyzői teljesítették gyorskörüket, ám a Ferrari duója – a lágy gumikon – azonnal átvette a vezetést. Kubica felugrott Kovalainen mögé a negyedik pozícióba, míg Alonso csak a kilencedik helyre tudta behozni a Renault-t, akit Glock követett a Toyotával.
A McLaren versenyzői is feltetették autóikra a lágyabb keverékű abroncsokat. Elsőként Raikkönen javított idején, ám már ekkor látni lehetett, a finn ideje nem lesz elég a pole pozícióhoz. Massa kiváló kört futva megnyerte az edzést, míg a McLaren versenyzői nem tudtak mit kezdeni a Ferrarikkal.
Az ötödik pozícióban Jarno Trulli végzett a Toyotával, akit a BMW párosa, Kubica és Heidfeld követett, míg az első tíz sorát Webber, Alonso, és Glock zárta.
Maláj Nagydíj, időmérő:
1. Massa Ferrari 1:35.347 1:34.412 1:35.748 2. Raikkonen Ferrari 1:35.645 1:34.188 1:36.230 3. Kovalainen McLaren 1:35.227 1:34.759 1:36.613 4. Hamilton McLaren 1:35.392 1:34.627 1:36.709 5. Trulli Toyota 1:35.205 1:34.825 1:36.711 6. Kubica BMW Sauber 1:35.794 1:34.811 1:36.727 7. Heidfeld BMW Sauber 1:35.729 1:34.648 1:36.753 8. Webber Red Bull 1:35.440 1:34.967 1:37.009 9. Alonso Renault 1:35.983 1:35.140 1:38.450 10. Glock Toyota 1:35.891 1:35.000 1:39.656 11. Button Honda 1:35.847 1:35.208 12. Coulthard Red Bull 1:36.058 1:35.408 13. Piquet Renault 1:36.074 1:35.562 14. Barrichello Honda 1:36.198 1:35.622 15. Vettel Toro Rosso 1:36.111 1:35.648 16. Rosberg Williams 1:35.843 1:35.670 17. Fisichella Force India 1:36.240 18. Nakajima Williams 1:36.388 19. Bourdais Toro Rosso 1:36.677 20. Sato Super Aguri 1:37.087 21. Sutil Force India 1:37.101 22. Davidson Super Aguri 1:37.481