Az eddigi győzelmeken a Ferrari és a McLaren versenyzői testvériesen osztoztak, azonban a hétvégi Bahreini Nagydíj döntő lehet, ugyanis aki itt diadalt arat, lélektani előnyben kezdheti meg az európai szezont. Hogy mi vár ránk a hétvégén? Azt próbáljuk kitalálni…
Az eddigi győzelmeken a Ferrari és a McLaren versenyzői testvériesen osztoztak, azonban a hétvégi Bahreini Nagydíj döntő lehet, ugyanis aki itt diadalt arat, lélektani előnyben kezdheti meg az európai szezont. Hogy mi vár ránk a hétvégén? Azt próbáljuk kitalálni…
Bahrein a legújabb pályák egyike, három hosszú egyenesét lassú, trükkös kanyarok kötik össze, míg a burkolat felülete sima, amely kiváló tapadást biztosít a versenyautók számára. Az aszfalt állapota azonban folyamatosan változik a hétvége során, ahogy egyre több gumi kerül fel a pályára és a szél lehordja a finom szemű homokot a burkolatról.
A legnagyobb problémát talán a túlzott gumikopás okozza majd a versenyzőknek, különösen úgy, hogy az idei évtől már nincs kipörgésgátló az autókban. A fékekre is oda kell majd figyelniük a résztvevőknek, mert azok hamar túlmelegedhetnek, bár a csapatok valószínűleg ezt megoldják, hiszen az első két versenyt is nagy melegben teljesítették.
Mindezt figyelembe véve, a csapatoknak komoly figyelmet kell majd fordítaniuk autóik helyes egyensúlyának megtalálására, és úgy kell beállítaniuk a leszorító erő mértékét, hogy miközben gyorsak maradnak, ne terheljék túlzottan az abroncsokat, különösen az etapok első felében, mikor még az autó is nehezebb.
Ennek fényében a Bridgestone a tavalyi évvel ellentétben – mikor a közepes és kemény keverékeket részesítette előnyben – a lágy és közepes palettájáról választotta ki termékeit az idei versenyre, ugyanis legutóbb a kemény keverékek nem hozták a várt eredményeket.
Visszapillantó – Bahreini Nagydíj (2007)
A tavalyi évben Massa és Hamilton vívott vérre menő csatát az első helyért az időmérő edzésen, ám végül a Ferrari brazilja szerezte meg a pole pozíciót, miután az újonc hibázott utolsó mért körén. A második sorban Raikkönen és Alonso foglalt helyet, akiket a BMW duója, Heidfeld és Kubica követte a harmadik sorban. Fisichella a hetedik lett a Renault-val, míg az első tíz sorát Webber a Red Bullal, Trulli a Toyotával, és a Williams duója, Rosberg és Wurz zárta.
A vasárnapi versenyen Massa kiválóan kapta el a rajtot és könnyedén megtartotta első helyét Hamilton előtt. A második sorban Raikkönen már nem lőtt ki olyan jól, így Alonso simán elment mellette, ám az első kanyarban – miközben csatázott csapattársával – lesodródott az ideális ívről, így Kimi visszavette tőle harmadik helyét. A Ferrari finn versenyzője azonnal támadást indított Hamilton ellen, ám kicsúszott a négyes kanyarban, így Alonso ismét elment mellette.
A mezőny hátsó régiójában a két Spyker összeakadt, Button és Speed is egymásnak hajtott, így három kör erejére, míg a pályát meg nem tisztították a törmelékektől, beküldték a biztonsági autót.
Alonso nem tudta tartani a lépést az előtte haladókkal, és első kiállása előtt már tíz másodperces volt a lemaradása. A spanyol versenyzőt komoly nyomás alatt tartotta a mögötte autózó Raikkönen és Heidfeld. Időközben, a 19. körben Hamilton a második helyről kiállt tankolni, ám második etapja borzalmasan gyengére sikerült, ugyanis a lágyabb keverékeken az igen nehéz autóval csak küszködött.
Massa a 21. körben cserélte le abroncsait, és majd négy másodperccel megelőzve Hamiltont, visszatért az első helyre. A Ferrari brazil versenyzője szemmel láthatóan is gyorsabb volt ellenfeleinél. Raikkönen a boxban megelőzte Alonsót, majd megkezdte a felzárkózást Hamiltonra. Heidfeld eközben a 31. körben elment Alonso mellett, így felugrott a negyedik helyre.
A második kiállást követően Massa magabiztosan tartotta első helyét, míg Hamilton is két másodperccel volt Raikkönen előtt. A sorrend a végéig nem is változott. Kubica megszerezte a hatodik helyet, míg a pontszerzők sorát Trulli a Toyotával, és a Renault olasz versenyzője, Giancarlo Fisichella zárta.
A tavalyi befutó:
1. Massa Ferrari (B) 1h33:27.515 2. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 2.360 3. Raikkonen Ferrari (B) + 10.839 4. Heidfeld BMW Sauber (B) + 13.831 5. Alonso McLaren-Mercedes (B) + 14.426 6. Kubica BMW Sauber (B) + 45.529 7. Trulli Toyota (B) + 1:21.371 8. Fisichella Renault (B) + 1:21.701 Leggyorsabb kör: Massa, 1:34.067 Az időmérőn futott leggyorsabb kör: Massa, Q2, 1:31.359
Időjárás
A legfrissebb előrejelzések szerint a hétvége egyik napjára sem várható eső Bahreinben, azonban a közel harminc fokos levegőhőmérséklet okozhat meglepetéseket. Mérsékelt szél lesz mindhárom napon, így a finom szemű homokszemcsék nem kerülik el a pályát, ami szintén érdekessé teheti a futamot.
Stratégia
Az új szabályok már nem teszik lehetővé, hogy a levezető körökben túlságosan lassan menjenek a versenyzők, így a Maláj Nagydíjon történt incidens minden bizonnyal elkerülhető lesz. Mivel több előzési pont is kínálkozik a pályán, az időmérő edzés nem lesz annyira fontos a hétvégén, bár nyilvánvalóan előnyben lesz az, aki jobb pozícióból indul.
A legtöbb csapat valószínűleg a két kiállást részesíti majd előnyben, ami a leginkább kíméletes a gumikra nézve. Az egy kiállásos taktika azoknak lesz jó, akik pozíciókat akarnak nyerni, azonban az sem kizárt, hogy egy agresszívebb három kiállásos taktika is eredményes lehet, azok után, hogy a Bridgestone lágyabb keverékeket szállít le, mint a tavalyi évben.
Következtetés
A Ferrari és a McLaren a két legesélyesebb csapat a győzelemre, azonban nem lehetünk meglepve, ha az olaszok előnyben lesznek riválisukkal szemben. A BMW Sauber is közel van az élmezőnyhöz, így ha egyik élcsapat versenyzője hibázik, azt azonnal ki tudják használni, és pontokat csenhetnek el a két éllovastól.
Az első hatos mögött nagyon szoros a mezőny. A Red Bull gyorsnak tűnik, míg a Toyota is kiválóan teljesített az elmúlt futamon, nem is beszélve arról, hogy a Ferrari mellett ők is teszteltek a télen a helyszínen. A Renault is jó lehet a pontszerző helyekre, de a Williams istállóról sem szabad megfeledkeznünk, jóllehet Malajziában igen gyengén teljesítettek versenyzői.