A Super Aguri csapatvezetője, Aguri Suzuki elmondta, teljesen kimerült, miután hetek óta azon dolgozott, hogy megmentse csapatát a kieséstől, amely végül nem sikerült neki, így be kellett jelentenie, végleg búcsút int a Forma-1-nek.
A Super Aguri csapatvezetője, Aguri Suzuki elmondta, teljesen kimerült, miután hetek óta azon dolgozott, hogy megmentse csapatát a kieséstől, amely végül nem sikerült neki, így be kellett jelentenie, végleg búcsút int a Forma-1-nek.
A japán kiscsapat a tavalyi év közepe óta azon dolgozott, hogy megmeneküljön a kieséstől, miután egyik főszponzora nem tett eleget fizetési kötelezettségének, miközben a Honda is megvonta a támogatását.
Suzuki bevallotta, teljesen kimerült az elmúlt hetekben, és egyelőre gondolni sem tud arra, hogy visszatérjen a Forma-1-be.
“Kimerültem” – mondta Suzuki a Tokióban. “Szükségem van egy kis szünetre. Ez egy piranjákkal teli klub, és nincs kedvem ismét belelógatni az ujjamat közéjük.”
A Magma Group már a Spanyol Nagydíj előtt visszavonta felvásárlási ajánlatát, és a Honda sem volt hajlandó segíteni a kiscsapatnak, illetve a német autóipari cég, a Weigl Group mentőövére sem bólintott rá.
“Egyszerűen kifutottunk az időből, ezért nem tudtunk megegyezni a Weigl Grouppal” – folytatta Suzuki, aki kedden tárgyalt a Honda vezetőségével Tokióban, ám az nem hozott sikert. “A Magma hirtelen lépett vissza, magyarázat nélkül. Azóta szinte az egész világot bejártam, lehetséges szponzorok után kutatva, de egyszerűen egyikükkel sem tudtam megegyezni.”
“Anyagilag képtelenek lettünk volna tovább folytatni a versenyzést a Forma-1-ben, hiszen manapság hatalmas pénzt emészt fel a részvétel. Sikerült egy teljesen átlagos egyezséget előkészítenünk a Weigl Grouppal, azonban folyamatosan az idő volt a legnagyobb ellenfelünk.”
A Super Aguri kiszállásával 2005 óta először csökkent le tíz csapatra a létszám a Forma-1-ben.
Suzuki köszönetet mondott a Hondának, és partnereinek, azonban célkeresztbe vette a Honda ügyvezetőjét, Nick Fry-t, aki szkeptikus volt a Weigl-egyezséggel kapcsolatban és már korábban elhintette, hogy a kiscsapat nem vesz részt a Török Nagydíjon.
“Nem igazán értem, miért volt arra szüksége Nick Fry-nak, hogy mindent azonnal kommentáljon. A Honda volt a támogatónk és nem ő a Honda vezérigazgatója. Nem érdekel Nick Fry, és fogalmam sincs, hogy miről beszél” – magyarázta Suzuki.
A Super Aguri kamionjait nem engedték be az idei szezon ötödik állomásának helyet adó Török Nagydíjra, míg a kiscsapat versenygépei a Honda F1 gyárban maradtak Angliában.
Azzal, hogy kiszáll a Super Aguri, Takuma Sato és csapattársa, Anthony Davidson állás nélkül maradt.
“Versenyzőink fantasztikusak. A nehézségek ellenére mindig pozitívak voltak, hatalmas dicséret illeti őket” – mondta a csapatvezető.
Sato, aki hatalmas népszerűségnek örvend Japánban, és aki köré építették a kiscsapatot, összesen négy pontot szerzett a tavalyi évben. Idén még egyik versenyző sem futott be pontszerző helyen.
A Super Aguri a Honda által szállított karosszériákkal és motorokkal futott az elmúlt években, ám mivel a jövő évtől sem engedélyezett az egységek adás-vétele a Forma-1-ben, nem igazán vonzó a kiscsapat felvásárlása az esetleges befektetők számára.